به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس در کرج, نمایش دستاوردهای ۴۰ ساله سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در قالب ۲۱ غرفه به مناسبت هفته دفاع مقدس و کنگره بزرگداشت پنج هزار و دویست و پنجاه شهید استان البرز در حال برگزاری است.
سید مجید موسوی, رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در این رابطه در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: جهاد سازندگی با فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در سال ۵۷ به منظور رفع محرومیت از چهره روستاها و مناطق محروم تاسیس شد و فعالیت خود را آغاز کرد.
وی افزود: با شروع جنگ تحمیلی نیروهای فداکار جهاد با انجام فعالیت‌های پشتیبانی و مهندسی جنگ با احداث خاکریز ، سنگر، پل و غیره در عملیات‌ها و پیروزی‌های جنگ نقش موثری از خود نشان دادند و تأثیرگذار بودند.
رئیس سازمان جهاد سازندگی استان البرز بیان کرد: ما ۵۸ شهید گرانقدر را در دفاع مقدس به ایران اسلامی هدیه کردیم تا شاهد دین و سهم خود را در راه و مسیر انقلاب اجرایی کرده باشیم.
موسوی اظهار کرد: با پایان جنگ تحمیلی نیز این نهاد مقدس عملیات محرومیت‌زدایی از روستاها را آغاز کرد به گونه‌ای که اکثر روستاها از نعمت آب آشامیدنی سالم، برق، راه مناسب، بهسازی روستاها و غیره برخوردار شدند.
وی یادآور شد: امروز نیز جهاد کشاورزی در سنگر تولید،  به خودکفایی کشور در زمینه تولید محصولات استراتژیک گام بر می‌داریم و هر روز نیز شاهد پیشرفت‌های کشور در بخش کشاورزی هستیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز خاطرنشان کرد همزمان با گشایش نمایشگاه هفته دفاع مقدس و کنگره شهدای استان بهره‌برداری از  ۳۲ پروژه جهاد کشاورزی شامل ۱۰ پروژه تولیدات گیاهی، سه پروژه تولیدات دامی ، دو پروژه صنایع تکمیلی ، ۱۴ پروژه آب و خاک و سه پروژه بخش کشاورزی به صورت همزمانآغاز گردید.
موسوی اضافه کرد: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری ۱۹۸ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال انجام شده که زمینه اشتغال برای ۲۱۶ نفر را فراهم کرده است.
وی در پایان یادآور شد: همچنین در این آیین از کتاب ۵۷ شهید جهاد کشاورزی استان البرز با نام شهدای سنگر ساز بی سنگر رونمایی شد.
انتهای پیام/