به گزارش پایگاه خبری ربیع، طاهره چنگیز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در مراسم استقبال از دانشجویان ورودی مهر، دوران دانشجویی را فصل جدیدی از زندگی عنوان کرد که فرصتی برای بالغ‌ترشدن و پذیرفتن مسئولیت بیشتر نسبت به خود و زندگی، استقلال‌یافتن و نیز آشنایی و تعامل با افراد مختلف و فرهنگ‌های متفاوت است.
چنگیز گفت: دانشگاه محیط تجربه توانمندی‌های فرهنگی و اجتماعی و همچنین زد و خوردهای علمی است و این دوران در زندگی باعث ورزیدگی ذهن و تفکر انسان می‌شود.
وی نظام سلامت را مجموعه‌ای گسترده خواند که مراکز بهداشتی، درمانی، دارویی، آموزشی و پژوهش‌های مرتبط با سلامت را دربرمی‌گیرد و این یک هشدار است که خود دانشجویان علوم پزشکی، اول باید به سلامت خود حساس باشند و ما نیز با دانشجویان سالم، بانشاط و فعال روبه‌رو باشیم.
وی با اشاره به قدمت ۷۰ ساله دانشگاه اصفهان از زنان و مردان فرهیخته‌ای یاد کرد که دانشگاه به جامعه تحویل داده و جزو دانشگاه‌های برتر در بحث توسعه آموزش، کیفیت آموزشی و پژوهش و تحقیقات قرار گرفته است.
طاهره چنگیز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تقارن سال جدید تحصیلی با روزهای محرم‌الحرام، سالروز هفته دفاع مقدس و حادثه تروریستی اهواز را، هشدارها و پیامی برای ما دانست که اگر غفلت بکنیم افراد بداندیش و بدخواه کشور اجازه نمی‌دهند سر امن و سلامت به مقصد برسانیم.