به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس، شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت امسال با دبیری امیر نصیربیگی به همت بنیاد روایت فتح در تهران برگزار خواهد شد و میزبان آثاری از سراسر جهان با مضامین مختلف است.

آثاری از کشورهای عراق، تونس، آذربایجان، ترکیه، فرانسه، آلمان، سوریه، لبنان و افغانستان دراین جشنواره حضور خواهند داشت.

بازبینی بخش خیابانی و محیطی جشنواره مقاومت در سه روز گذشته در سالن اسوه و با حضور بازبین‌ها انجام شد و ساعتی پیش به پایان رسید. بازبینی این ۳۴ اثر به صورت ویدئویی صورت گرفته است.

بازبین‌های این دو بخش شامل سعید نجفیان، جهانشیر یاراحمدی، بهمن صادقی، آرش ساربان و محسن اردشیر هستند. «سعید نجفیان» نویسنده و کارگردان و مدرس دانشگاه است و از سال ۱۳۷۱ به‌صورت حرفه با نمایش‌های چون صدای ساز تو، پهلوان و دم شیر و عطا سردار مغلوب وارد عرصه هنرهای نمایشی شد هم‌چنین ایشان در سمت‌های چون دبیر و عضو شورای مرکزی تئاتر بسیج و داور چندین دوره از جشنواره تئاتر مقاومت نیز بوده است.

«آرش ساربان» بازیگر، نویسنده و کارگردان نیز آثاری چون صفر مرزی، چیزی شبیه توهم، ساربان همچنین عضو هیئت‌داوران نهمین جشنواره تئاتر خیابانی، مدیر واحد نمایش حوزه هنری و دبیر اجرایی سومین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین استان خوزستان نیز بوده است. همچنین «بهمن صادق حسنی» نویسنده، بازیگر و کارگردان آثار متعدد از جمله زندگی و جنگ، آفرینش از نوعی دیگر، دعای آفتاب، از میرزا تا جنگ ووو است و همچنین عضو هیئت‌رئیسه انجمن هنرهای نمایشی لاهیجان نیز است.

در نهایت «محسن اردشیر» مدرس دانشگاه و کارگردان آثاری چون مرگ انجلها، خوشه برنج، کاش می‌شد منم بیام، روف چال شهر زنان و «جهانشیر یاراحمدی» بازیگر و پژوهشگر آثاری چون نمایش در بوشهر از آغاز تا امروز، نمایش در خارگ و تعزیه و تعزیه‌خوانی در بوشهر است یاراحمدی یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های تئاتری استان بوشهر است است.

مطابق جدول جشنواره زمان بازبینی آثار دهه اول مهر ماه اعلام شده بود و شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت به دبیر امیر نصیر بیگی باهمت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح آذرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/