به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس ، حامد فرضی پیش از ظهر امروز دوشنبه در جلسه مشترک بخشدار‌ها و شوراهای حوزه آبخیز استان البرز که در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز برگزارشد، گفت: ما باید با حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی این میراث را برای آیندگان حفاظت کرده و در چهارچوب قانون به وظایف خود کنیم.
وی افزود: طی سه سال گذشته سعی داریم به جلب و افزایش همکاری و همراهی مردم دست پیدا کنیم که خوشبختانه در این راستا مردم شهرستان‌های طالقان و کرج عملکرد قابل قبولی داشته‌اند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به انجام پروژه آزادراه تهران_شمال اشاره کرد و یادآور شد: آلودگی‌های متعدد این پروژه مردم ساکن روستاهای اطراف این پروژه از جمله روستای حسنکدر را با مشکل مواجه کرده است که در این راستا نشستی با مسئولین مربوطه برگزار خواهیم کرد.
فرضی خاطرنشان کرد: بیش از سه برابر ظرفیت مراتع دام در استان البرز وجود دارد و باید در این زمینه پروانه‌های دامی استان را در اختیار دام‌داران واقعی قرار دهیم.
وی ادامه داد: طی چند سال گذشته هشت هزار متر مربع از معادن استان البرز واگذار شده است که در این میان پنج معدن متعلق به شهرستان اشتهارد است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در خصوص اولویت‌های واگذاری معادن اضافه کرد: در این راستا مبحث اشتغال‌زایی و میزان تأثیرگذاری معادن در توسعه اقتصادی ملاک قرار می‌گیرد.
فرضی در پایان سخنان خود تأکید کرد: با توجه به اینکه شهرستان طالقان ظرفیت گردشگری به شمار می‌آید اقدامات حفاظتی لازم را به انجام رسانده‌ایم و البته در بخش آسارا و طالقان نقاط بحرانی شناسایی و رسیدگی به آن‌ها در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/