به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی از پیشتازبودن آموزش کارکنان این شرکت در راستای اجرای تفاهم‌نامه شرکت ملی گاز ایران با آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد.
سید رضا رهنمای توحیدی با اعلام این مطلب گفت: تاکنون ۱۳۳ نفر از شاغلان پیمانکاری با طی ۹۴۸۴ نفرساعت در دو گروه آموزشی امدادگران گاز شهری و روستایی و کنتورخوانی شرکت کرده‌اند.
مدیر عامل شرکت گاز استان تصریح کرد: در راستای اجرای تفاهم‌نامه شرکت ملی گاز ایران با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور درزمینه آموزش شاغلان پیمانکاری، اجرای دوره‌های آموزشی از سال گذشته آغاز و در دو گروه استاندارد آموزشی «امدادگری شهری و روستایی» و «کنتورخوانی» کلاس‌های آموزشی در اداره کل فنی و حرفه‌ای استان برگزار شده است.
وی از توسعه و تجهیز مراکز سازمان فنی و حرفه‌ای در ۷ شهرستان استان شامل مرند، شبستر، مراغه، آذرشهر، اهر، میانه و سراب در ماه جاری خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده ۳۰۰ نفر از نیروهای شاغل پیمانکاری با گذراندن ۵۵۰۰۰ نفرساعت در این دوره‌ها آموزش خواهند دید.
مدیر عامل شرکت گاز استان در پایان افزود: با توجه به اینکه مرکز آموزش شرکت گاز استان در سه محور استانداردسازی، خوردگی و حفاظت کاتدی و اندازه‌گیری گاز (میترینگ) به عنوان قطب‌های مشاغل پیمانکاری در کشور تعیین شده، در این راستا ۱۱ استاندارد شغلی در قطب استانداردسازی تدوین شده و ۳۵ استاندارد دیگر در دست بررسی و تدوین است.