به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس ، خسرو ساکی در آیین متمرکز بازگشایی مدارس استان البرز که در مدرسه شاهد شهید پناهی برگزار شد، گفت: در سال تحصیلی جدید بیش‌از ۴۴۲ هزار و ۳۲۰ دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیرانتفاعی استان البرز ثبت نام شده‌اند که البته این تعداد تا یک ماه آینده نیز افزایش خواهد یافت.
وی افزود: استان البرز که امروزه یکی از استان‌های مهاجر پذیر کشور به شمار می‌آید با افزایش رشد نرخ دانش‌آموزی همراه بوده که در این میان می‌توان از رشد ۱۶ هزار و ۲۸۰ نفره دانش‌آموزان البرزی خبر داد.
به گفته مدیرکل آموزش‌وپورش استان البرز در سال تحصیلی جدید ۱۷ هزار و ۷۵ کلاس درسی در هزار و ۹۳۰ مدرسه آماده شده است.
ساکی تصریح کرد: مبنای آموزش طبق سند تحول بنیادین طراحی شده و بنا بر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری خواهد بود که در ۱۴۴ برنامه تدوین شده است.
وی با بیان اینکه استان البرز از کمبودهای سرانه آموزشی رنج می برد و متاسفانه جزو استان‌های آخر در کشور هستیم، یادآور شد: با تمام این مشکلات موفق شدیم عملکرد قابل قبولی را از خود ارائه دهیم و به سطح ۹۵ درصدی شاخص های وزارت آموزش‌وپرورش دست پیدا کنیم.
مدیرکل آموزش‌وپروش استان البرز در پایان سخنان خود از هزینه ۱۷۰ میلیارد تومانی برای انجام بهسازی و آماده‌سازی مدارس استان البرز برای استقبال از مهر ماه خبر داد.
انتهای پیام/