به گزارش پایگاه خبری ربیع، در ستون این هفته «اقتصاد در هفته‌ای که گذشت» به مرور مهم‌ترین عناوین خبری اقتصاد در هفته گذشته خواهیم پرداخت.
– سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد با تغییر ساعت رسمی کشور، ساعت پروازها تغییر نمی‌کند و پروازها براساس برنامه و زمان درج‌شده در بلیت‌ها انجام می‌شود. در این‌باره رضا جعفرزاده گفت:‌ تمام کادرهای پروازی داخلی و خارجی زمان پرواز خود را براساس زمان رسمی ایران تنظیم کرده‌اند و از این رو مسافران باید براساس زمان درج‌شده در بلیت در فرودگاه حاضر باشند.
– رئیس انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه متأسفانه عرضه و تقاضای شیر خام مختل شده است، گفت: برخی دامداران با استفاده از مابه‌التفاوت نرخ ارز ترجیح می‌دهند شیرهای خود را به واحدهای شیر خشک بفروشند.
– رشد قیمت مسکن به دلیل رکود حاکم بر بازار متوقف شد و به گفته مشاوران املاک متقاضیان مسکن این روزها می‌توانند به‌راحتی و بدون دغدغه اقدام به خرید کنند.
– معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو اعلام کرد: ایران‌خودرو در راستای محدودکردن ثبت‌نام به خودرو اولی‌ها یا افراد فاقد خودرو، با اعتماد به مشتریان تکمیل فرم خوداظهاری را در برنامه قرار داده است.
– شرکت کره‌ای سامسونگ روز پنجشنبه بدون اطلاع قبلی از گوشی گلکسی A7 رونمایی کرد. در پشت این گوشی سه دوربین و در سوی دیگر آن یک دوربین قرار گرفته است. پیش‌بینی می‌شود گوشی جدید شرکت سامسونگ با قیمت ۳۵۰ یورو در اروپا عرضه شود.
– با همکاری بانک مرکزی و سازمان هواپیمایی کشوری، بلیت پروازهای نجف و بغداد در روزهای اربعین از ۲.۴ تا ۲.۷ میلیون تومان تعیین شد.
– ستاد تنظیم بازار در آخرین نشست خود به منظور تنظیم بازار محصولات سلولزی و بهداشتی تصویب کرد ارز تخصیصی برای واردات مواد اولیه کاغذ و روزنامه با قیمت ۴۲۰۰ تومان و مواد اولیه مورد نیاز در صنایع سلولزی و بهداشتی با ارز بازار ثانویه تأمین شود.
– مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: در حال حاضر وضعیت سدهای ایران بحرانی است و باید دعا کرد بارندگی خوبی در فصل پاییز داشته باشیم تا بتوانیم این وضعیت را سروسامان دهیم.
– بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی به روند رو به رشد خود ادامه داده و تا مرز ۱۴۷ هزار میلیارد تومان پیش رفته است. به اعتقاد رئیس کل بانک مرکزی این بدهی بخشی از همان عملکرد بانک‌ها محسوب می‌شود که به مرور می‌تواند روند نظام و سیستم بانکی را نابود کند.