به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بجنورد با اشاره به تعریف غیرت به معنای تعصب برای دفاع از حق اظهار کرد: دفاع مثبت از دین، درخطر بودن مال و جان مورد تأیید اسلام است و کشته شدن درراه دین نیز به‌عنوان شهادت بیان می‌شود.

وی غیرت دینی را از ویژگی‌های مسلمانان عنوان و امربه‌معروف و نهی از منکر را در همین راستا توصیف کرد و افزود: مصرف کالای تولیدی داخل کشور، کاستن از واردات و افزایش صادرات درمجموع به‌عنوان تعصب و غیرت بر روی کالای ایرانی مطرح می‌شود.

امام‌جمعه بجنورد زندگی در ترس از امربه‌معروف را ذلت‌بار بیان کرد و گفت: عصبیت برای راه خدا عبادت است و باید از زندگی امام حسین همگان درس بگیریم تا در برابر هجمه‌های دشمن عقب‌نشینی نکنیم و موضع حسینی را در تمام زندگی خود جریان بدهیم.

وی قرار گرفتن رهبری در دست مفسدان باعث خروج امام حسین از مدینه عنوان کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به اینکه اخلاص لازمه ماندگاری حوادث است، تصریح کرد: تعریف آرمان، شناختن چهارچوب قیام درراه خدا و شناخت خود از الزامات قیام برای دین خدا است.

وی در ادامه از وجود معروفات و منکرات اعظم در جامعه اسلامی خبر داد و افزود: منکر اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از بزرگ‌ترین منکرهای حکومت و جامعه اسلامی است که در مقابل آن‌ها معروفات این بخش‌ها قرار دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی منکر سیاسی کنونی در جهان را آمریکا دانست و گفت: منکر اقتصادی زمانه سعودی‌ها و رسانه‌هایی که حقایق را وارونه نمایش می‌دهند منکر فرهنگی و رسانه‌ای هستند.

خطیب جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اهمیت تداوم اربعین همچون سالیان گذشته تصریح کرد: اربعین تداوم عاشورا است و عده‌ای به دنبال کم‌رنگ کردن این اجتماع باشکوه از طریق ابزارهای اقتصادی هستند.

وی در انتها افزود: ارز نباید مردم را از ارزش اربعین دور کند و به‌نوعی اربعین امسال جنگی مستقیم با استکبار خواهد بود.

انتهای پیام/