به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، حسین ذوالفقاری در جلسه ستاد اربعین استان کرمان با بیان این‌که«ساختاری مانند ستاد اربعین(از حیث گستردگی، ترکیب سازمانی، مخاطبان و …) از ابتدای انقلاب تاکنون در ایران نداشته‌ایم» ادامه داد: در سال گذشته ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار ویزای اربعین در کشور صادر کردیم، سال ۹۴ بعد از پایان مراسم که ارزیابی کردیم، ۱۵۰ اشکال احصاء شد و در برنامه ریزی ۹۵ رفع اشکال در دستور کار قرار گرفت و تقریبا به ۵۰ درصد کاهش یافت

وی تصریح کرد: تلاش دست اندرکاران ستاد این است که زیرساخت ها فراهم، در رفت و آمد تسهیل شود و تا جایی که امکان دارد، هزینه ها کاهش یابد. مسئله اصلی ما بحث فرهنگی است و میوه‌ای که باید در زیارت اربعین چیده شود.

معاون وزیر کشور با بیان این‌که «امسال حساسیت و توجه ویژه ای با توجه به اتفاقات رخ داده داریم»، گفت: دشمنان برای هدف قرار دادن اربعین کار را آغاز کرده اند و مطرح کردن بحث زائران عراقی در ایران از اشتباهات راهبردی بود که اخیرا اتفاق افتاد.اگر اشتباه و انحرافی است باید در جای خودش جلوی آن گرفته شود و طرح این موضوع اشتباه است و نگران این هستیم که اگر چهار زائر ایرانی در عراق مرتکب اشتباهی شوند، موجی علیه کشور ما راه بیفتد.

وی تصریح کرد: به نظر می‌آید فتنه‌هایی در این مسیر در حال اتفاق افتادن است و امسال باید همه ما حواس‌مان را جمع کنیم تا آتو دست کسی ندهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: مردم عراق در طول تاریخ به میزبانی زائران اربعین افتخار کرده اند و نباید این افتخار از آنها گرفته شود.

‌رییس ستاد مرکزی اربعین با بیان این‌که «ما نیز خواهان لغو روادید بین دو کشور بوده و هستیم اما طرف مقابل قبول نمی‌کند»، اظهار کرد: برای اربعین امسال سعی کردیم هزینه دریافتی درباره بیمه زائران را کاهش بدهیم و برنامه‌ریزی شده که برای ثبت نام زائران همه اطلاعات وارد سامانه سماح شود.

وی تصریح کرد: توافق شده کسانی که برای دریافت گذرنامه مراجعه می کنند، همان جا ویزا نیز صادر شود تا دوباره کاری صورت نگیرد.

انتهای پیام