به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس آمار رسمی ارائه شده از سوی مقامات چینی در ۸ ماهه گذشته،  ۳۷ هزار و ۶۳۱ پرونده مرتبط با فضای مجازی در کشور چین تشکیل شده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد  ۲۴.۴ درصدی همراه بوده است.

کشور چین یا همان سرزمین پرماجرای چشم بادامی‌های خلاق و خوش فکر برای تسخیر بازار سایر محصولات پرمخاطب، در حال حاضر  بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر اینترنتی آنلاین دارد و مسئولان حوزه فضای مجازی این کشور در جدیدترین خلاقیت خود به طراحی و راه‌اندازی دومین دادگاه اینترنتی اقدام کرده‌اند.

دادگاهی که به گفته مسئولان آن به صورت شبانه روزی باز است و امور رسیدگی به پرونده‌ها بر عهده ۳۸ قاضی و داور ماهر و باتجربه ۱۰ ساله در حوزه فضای مجازی است.

دومین دادگاه اینترنتی در حالی در پکن افتتاح شده و فعالیت خود را آغاز کرده که مسئولان فضای مجازی کشور چشم‌بادامی‌ها عمده‌ترین هدف این اقدام را بررسی و رسیدگی و حل‌وفصل دعوای کاربران آنلاین در فضای مجازی عنوان کرده‎اند.

ماجرای برگزاری دادگاه اینترنتی در کشور چشم بادامی‌ها + عکس

در دادگاه‌های اینترنتی کشور چین جلسات بررسی پرونده‌‌ها به صورت آنلاین انجام می‌شود و از دیگر مسائلی که در این نوع دادگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند، می‌توان به پرونده‌هایی با موضوعاتی چون نقل‌وانتقال مالی، اطلاعات شخصی و مالکیت معنوی آنلاین اشاره کرد.

رسیدگی به امور پرونده‌های اختلافاتی مانند خرید و فروش آنلاین، قراردادهای سرویس و خدمات آنلاین، وام، حق ثبت و تکثیر در فضای مجازی نیز از دیگر مباحثی است که مسئولان دادگاه‌های اینترنتی کشور چین به بررسی آن می‌پردازند.

ماجرای برگزاری دادگاه اینترنتی در کشور چشم بادامی‌ها + عکس