به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازفارس ، محمد علی نجفی عصر امروز در جلسه اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی که در سالن میلاد برگزار شد گفت: اگر به تاریخ، فرهنگ و مذهب خود رجعت کنیم بین کتابخوانی و دانایی الفت دیرین وجود دارد و خواهیم دید کتاب در تربیت افراد تاثیر بسزایی دارد.
وی با اشاره به اهمیت رواج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، افزود: شهرستان طالقان با توجه به تاریخ درخشانی که در حوزه فرهنگ و کتابخوانی دارد فاقد کتابخوانه بوده که باید این امر مورد توجه قرار گیرد.
به گفته استاندار البرز احداث کتابخانه در دستور کار قرار گرفت و ساخت کتابخوانه در این شهرستان طی هفته دولت آغاز شد.
نجفی تصریح کرد: کتابخانه‌های مجازی و نوین در کنار شبکه‌های مجازی جایگزین مناسبی برای کتاب نیست و هرگز جای کتاب را نمی‌گیرند از همین رو باید شرایط لازم را برای استفاده از کتابخانه‌ها فراهم شود تا جوانان و نوجوانان از این گوهر نایاب بهره‌مند شوند.
وی یادآور شد: باید در راستای کتابخوانی گامی بزرگی در جامعه برداریم که در این میان بهتر است تمامی دستگاه ها در کنار ارگان های متولی وارد عمل شوند؛ همچنین قسمت های فرهنگی قوه قضاییه صدا و سیما نیز به فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک کنند.
استاندار البرز در ادامه درباره جذب سرمایه‌های بخش خصوصی به استان البرز توضیح داد: در هفته دولت ۲هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان هزینه پروژه های استان البرز بوده است که از این مبلغ ۱هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان به بخش خصوصی مربوط بوده است.
استاندار البرز در پایان خاطرنشان کرد: استان البرز اولین منطقه بخش ویژه دارویی کشور است و با همکاری دولت و افتتاح منطقه دارویی برکت با وسعتی بالغ‌بر ۲۰۰ هکتار استان البرز اولین منطقه و منطقه ویژه دارویی کشور شد.
انتهای پیام/