به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس ، سید حسن مرتضوی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در قله اقتدار و افتخار قرار داریم و توانستیم بر بسیاری از معادلات جهانی امروز تأثیرگذار باشیم و در منطقه غرب آسیا نقش و نظر اول را نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی بابیان تلاش دشمنان انقلاب اسلامی و ایادی استکبار و نظام سلطه علی ایران اسلامی گفت: آن‌ها به دنبال این هستند که حلاوت ۴۰ سالگی انقلاب را به کام مردم تلخ کنند و یاوه‌گویی‌هایی را در این باب سر می‌دهند.

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی با تشریح قدرت بازدارندگی انقلاب اسلامی بیان کرد: توان و اراده برای اعمال قدرت به‌دست آورده‌ایم و امروز هیچ خلائی در نیروهای مسلح، به‌خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بالأخص در بسیج وجود ندارد و به حد لازم متراکم، متمرکز و متنوع است.

وی با تأکید بر تسلط کامل بر حرکات دشمن تصریح کرد: با هر سلاح، تکنولوژی، تاکتیک که در فکر و تخیل دشمنان است می‌توانیم به مقابله بپردازیم و حتی در نقاطی توان سرکوب و اعمال قاطع نیز داریم.

مرتضوی در بعد توان نیز گفت: مؤلفه اصلی قدرت بازدارندگی اراده نظام، به‌کارگیری قدرت است که به‌واسطه رهبری آگاه و حکیم و با اشراف بر مسائل جهانی توسط ایشان، شناخت کامل از اردوگاه استکبار وجود دارد و روح مقاومت و ایستادگی توسط مقام معظم رهبری باعث به‌کارگیری‌ای نتوان و قدرت شده است.

وی با اشاره به اینکه سپاه مردمی‌ترین قدرت نظامی در جهان ادامه داد: باید پیام اقتدار و بازدارندگی خود را همواره به رخ دشمنان بکشانیم و باعث امید دوستان انقلاب شویم.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی ادامه داد: امروز نظام سلطه در تلاش است که از خارج از مرزها دشمنان داخلی و خارجی نظام را با خود همراه کند و با برخی از تعرضات، حق اجتماعی مردم را مورد سوءاستفاده قرار دهد و شرایط را به سمت‌وسوی مسائل امنیتی پیش ببرد.

وی با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی و هم‌دلی میان دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی و همه نهادهای انقلابی گفت: بایستی حمایت لازم از دولت مستقر به عمل آید تا دشمن احساس نکند که فاضله و شکافی بین مردم و دولت ایجادشده است.

مرتضوی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات ریشه در نوع مدیریت دارد افزود: این‌گونه مسائل داخلی است و با همدلی و تلاش قابل‌حل شدن است.

وی افزود: از ابتدای انقلاب نیروهای مسلح همچون بسیج و سپاه کمک‌حال و یاریگر دولت‌ها بوده‌اند و امروز همه بضاعت و تجربیات بسیج و امکانت آن برای حمایت از دولت و برای خدمت به مردم و رفع محرومیت‌ها کشور آماده است که امیدواریم دولت این فرصت را مغتنم بشمارد و از این لحظات طلایی حداکثر استفاده را برای عبور از شرایط فعلی داشته باشد.

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه پیام همیشگی مردم ایران اسلامی درایت و هوشمندی این ملت است افزود: مردم شجاعانه در هرزمانی که دشمنان انقلاب و نظام به دنبال براندازی بوده‌اند درصحنه‌ها حضور شجاعانه‌ای در دفاع از اصول اساسی انقلاب داشته‌اند و در مواقع لازم نیز انتقادات و نظر خود را به دولتمردان اعلام می‌کنند.

وی بابیان اینکه دشمن به دنبال ضربه زدن به انقلاب و سو استفاده برای این مورد است تصریح کرد: همه‌کسانی که دغدغه انقلاب ازجمله نیروهای مردمی، مؤمن و سربازان انقلاب و ولایت لازم است حرکت و قدرت خود را به رخ دشمنان بکشانند.

مرتضوی در ادامه با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ سپاهیان محمد رسول‌الله ۲ با همین موضوع و برنامه گفت: این اقدام به جهت تداعی دوران دفاع مقدس به‌عنوان سخت‌ترین دوران انقلاب است که همه جهانیان برای نابودی انقلاب ائتلاف کردند اما با شکل‌گیری سپاه  محمد رسول‌الله وضعیت و شرایط دفاع مقدس به نفع ایران تغییر کرد و دشمنان فهمیدند بنیه  بسیج و نیروهای مردمی اتصال ناگسستنی با جبه‌های دفاع مقدس دارد.

وی شرایط امروز را ازنظر جبهه‌گیری دشمنان همچون زمان جنگ تحمیلی توصیف کرد و افزود: این رزمایش برای نشان دادن اقتدار و حضور بسیجیان در عرصه‌های مختلف است که در خراسان شمالی این رزمایش با حضور ۱۶ گردان بیت‌المقدس، کوثر و ۲۰۰ گروه جهادی برای ارائه اقتدار و خدمت از امروز آغاز می‌شود.

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی نمایش اقتدار را با حضور گردان‌های بیت‌المقدس و خدمت‌رسانی به مردم را با حضور گروه‌های جهادی دانست و ادامه داد: این ۲۰۰ گروه جهادی در نقاط از پیش تعیین‌شده و با خدماتی مشخص به کمک مناطق محروم در حاشیه شهرها اقدام می‌کنند.

وی بابیان اینکه لازم است تا روح مقاومت و ایستادگی به همراه شادابی و نشاط در جامعه تزریق شود افزود: تبیین درست قدرت بازدارندگی و آمادگی نیروهای بسیج و نمایش آمادگی برای برخورد با هرگونه حرکت دشمنان ازجمله نتایج این برنامه‌ها است.

مرتضوی راهبرد فعلی سپاه و بسیج را محرومیت‌زدایی و مردم یاوری عنوان کرد و گفت: در راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و قرارگاه پیشرفت و آبادانی نیز در استان‌ها به همین منظور تشکیل‌شده است.

وی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص سخنان اخیر رئیس‌جمهور آمریکا گفت: این فرد یک نعمت بود که با حضور خود باعث شناخت دقیق همگان از آمریکا شد و روشن شد که ادبیاتی به‌کار می‌برد که قابل استناد و اتکا نیست و حقانیت نظام اسلامی و صلابت آن بیش از گذشته آشکار شد.

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی حضور ایران در عراق و سوریه را به خواست آن کشورها عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به درخواست این کشورها حضور ایران در منطقه تثبیت‌شده اما آمریکایی‌ها برای ماندن خود هرروز با بهانه و با مشکل‌آفرینی به دنبال چند صباحی حضور در منطقه و این کشورها هستند.

وی در انتها  افزود: اتفاقات اخیر در سوریه نشان داد که آمریکایی‌ها در سوریه و عراق شکست‌خورده‌اند و انقلاب اسلامی است که پیرو شده و ما ماندنی و آمریکایی‌ها رفتنی هستند.

انتهای پیام/