به گزارش پایگاه خبری ربیع، تعامل خوب شورای اسلامی شهر سمنان و شهردار محبوب سمنان موجب پیشرفت وتحول چشمگیر محیط شهری سمنان شده و عملکرد جهادی شهردار محبوب سمنان، رضایتمندی شهروندان شهر اخلاق را در برداشته است.

*۴۲ پروژه افتتاح و ۳ پروژه کلنگ زنی شد

شهردار سمنان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص برخی فعالیت های صورت گرفته، گفت: در هفته دولت ۴۲ پروژه افتتاح و ۳ پروژه در سمنان کلنگ زنی شد.

محمد ناظم رضوی افزود: شهرک ۵۲ هکتاری ساماندهی صنوف مزاحم، در مجاورت بلوار علویان شهر ، جاده ی سمنان-آبگرم و انتقال ترمینال برون شهری به محل جدید از پروژه های کلنگ زنی بود.

*بوستان شهدای مدافع حرم

شهردار سمنان در مورد بهره برداری بوستان شهدای مدافع حرم، تصریح کرد: این بوستان به همت شهرداری منطقه دو احداث شد و و سازمان سیما و منظرشهری نیز نسبت به تجهیز آن و نصب وسایل بازی و ست های تندرستی اقدام کرد تا فضایی شاد و مفرح را برای شهروندان این منطقه فراهم کنیم.

رضوی با بیان اینکه بیش از ۴ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه آبیاری مناسب، فنی و اقتصادی برای فضای سبز شهر در دستور کار قرار دارد، گفت: آبیاری قطرهای تحت فشار به صورت زیر سطحی جایگزین شکل سنتی آبیاری به شیوه غرق آبی می شود.

رضوی ابراز داشت: برای بهینه کردن مصرف آب ۳۰ درصد از منابع آب فضای سبز را کاهش می یابد و با استفاده از آب های نامتعارف مثل آب های بازیافتی و پس ماند، آب مورد نیاز را به سیستم شهری بازگردانده می شود.

*احیای پارک جنگلی کومش

به گفته وی پارک جنگلی کومش با ۱۵ هزار مترمربع زیر بنا در مجاورت مسکن مهر قرار دارد و دسترسی مهرنشینان به آن سهل است اما وضعیت خوبی ندارد و شهرداری سمنان در صدد است تا با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال آن را احیا کرده و به اقامتگاهی مطلوب برای شهروندان و همچنین مسافران و زائران تبدیل کند.

شهردار سمنان تصریح کرد: در محدوده مسکن مهر پروژه هایی چون بوستان پیامبر اعظم (ص) و شبکه های دسترسی میدان نور به پارک جنگلی کومش و بلوار یوسف نبی (ع) در حال اجراست که در دهه فجر آماده سازی و افتتاح می شوند.

سید محمدناظم رضوی افزود: طبق تایید شورای اسلامی شهر سمنان میدان نور نیز بازپیرایی می شود و کارشناسان سازمان سیما و منظر در حال طراحی سایت مجاور آن برای روز بازارها هستند.

* بهسازی و بازسازی معابر و سنگ فرش ها

به گفته شهردار سمنان بهسازی و بازسازی معابر و سنگ فرش ها نیز در دستور کار شهرداری منطقه دو قرار دارد و در اراضی یوسف نبی (ع)نیز سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی قرار است مسیر نشاط و تندرستی را ایجاد کند.

وی ادامه داد :کلنگ بوستان موضوعی دیگری به نام نوجوان در مجاورت کانون پرورش فکری کودکان زده شد که بوستان تخصصی کودکان و از موارد خاصی است که مخاطبان کانون پرورش فکری می توانند از آن استفاده کنند.

محمدناظم رضوی با اشاره به نقش شهرداری ها در ایجاد فضای مناسب برای نشاط شهروندان، افزود: ما باید به سهم خود برای آرامش خیال و نشاط روحی شهروندان تلاش کنیم تا از دغدغه های زندگی شهری کاسته شود و عشق و علاقه آنها نسبت به شهرشان بیشتر شود.

*تبدیل شهر سمنان به یکی از مقاصد شهرداری

وی با اشاره به هدف گذاری برای تبدیل شهر سمنان به یکی از مقاصد شهرداری، گفت : باید از ظرفیت ۲۰ میلیونی مسافرانی که سالانه از این شهر تردد می کنند هم نهایت استفاده را داشت وبه همین منظور طرح موکب الرضا در راستای میزبانی از زائران حضرت رضا «ع» و ارتقای گردشگری مذهبی شهر و معرفی بقاع متبرکه سمنان به مسافران اجرا شد.

وی با بیان اینکه در مدت اخیر اقدامات مناسبی در حوزه های گردشگری و نشاط شهری شهروندان شهر اخلاق صورت گرفته گفت : با توجه به نیاز مردم به فضاهای اجتماعی با رویکرد نشاط آفرینی، این مسئله در دستور کار شهرداری قرار گرفت و برای هدایت مردم به گردشگری شهر؛ برای مسافران و شهروندان، اقداماتی صورت گرفت.

رضوی ادامه داد: شعار نوروز امسال شناساندن شهر سمنان به شهروندان بود و بر این اساس شهرداری سمنان تلاش کرد با برگزاری ایستگاه ها و سامانه های نشاط در مناسبت های مختلف از جمله همکاری با سازمان میراث فرهنگی در فضاسازی میدان ارگ ،فرح و شادی مقبول اجتماعی منطبق بر الگوهای اسلامی را در شهر پیاده سازی کند.

*پنج سامانه نشاط در دستور کار سازمان فرهنگی

شهردار سمنان افزود: به مناسبت هفته ولایت پنج سامانه نشاط در دستور کار سازمان فرهنگی قرار گرفته است و این برنامه ها بیشتر در محله های مسکن مهر، کدیور و جوادیه برگزار خواهد شد.

رضوی با اشاره به اقدامات در بخش سخت افزاری که جزء ۱۴۰ پروژه حوزه نشاطآفرینی قرار گرفته است اظهار داشت :از جمله اقداماتی که در حوزه افزایش و توسعه فضاهای عمومی برای شهروندان در دستور کار سال جاری قرار گرفته باغ خانواده فدک در محله جوادیه است که الگویی از باغات شهر سمنان بوده و فضای کنترل شده بدون آسیبهای معمول پارکها برای خانواده ها فراهم آورده است.

شهردارمحبوب سمنان با بیان اینکه سه بوستان موضوعی با موضوع تقسیم و پخش آب در ارتباط با استخرهای کدیور و کوشمغان ایجاد خواهد شد و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید، گفت: هر سه منطقه به عنوان فضاهای جنبی این استخرها در دستور کار قرار گرفته اند تا علاوه بر آشنایی مردم با ظرفیت گردشگری باغات شهر سمنان از فضای طبیعی مثل آبریز گاه، سایه سار درختان و نهرهای طبیعی استفاده شود.

رضوی افزود: طرحی در مورد استخر امام رضا (ع) یا شاهجو به کمیسیون ماده ۵ پیشنهاد شده که اگر به تصویب برسد رضایت کشاورزان محلی را در پی خواهد داشت و بر ظرفیتهای گردشگری شهر افزوده می‌شود.

شایان ذکر است در هفته گذشته کلنگ دو پروژه بزرگ شهرداری سمنان احداث کمربندی جنوب سمنان و احداث ساختمان خدماتی و ایستگاه آتش نشانی بلوار علویان به زمین زده شد.