به گزارش پایگاه خبری ربیع، شهردار سمنان گفت: احداث کمربندی جنوب سمنان یکی از این پروژه هاست که به طول ۴ کیلومتر احداث می شود و میدان شهدای حسن آباد را به پارک ۸ شهریور سمنان متصل می‌کند.

سید محمد ناظم رضوی افزود: این پروژه هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در بردارد و با دو پیمانکار برای انجان آن قرارداد منعقد شده و  تلاش می‌کنیم تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

به گفته وی این پروژه از جمله های پروژه های مهم و تاثیرگذار است و دسترسی و ارتباطات حدود شرق و غرب و جنوب شرق شهر و روستاهای جنوب شهر را تسهیل می کند و روند توسعه جنوب شهر را سرعت می بخشد.

به گفته وی با احداث این جاده کمربندی خدمت رسانی بهتر به شهروندان انجام شده  و بار ترافیکی در مواقع بحران  به این مسیر هدایت می شود.

شهردار سمنان در خصوص دومین پروژه کلنگ‌زنی شده هم گفت: احداث ساختمان خدماتی و ایستگاه آتش‌نشانی بلوار علویان نیز با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: این ایستگاه هفتمین ایستگاه آتش‌نشانی در شهر سمنان است که همزمان با ساخت ششمین ایستگاه در مسکن مهر ساخته خواهد شد و در زمان بحران در کوتاهترین زمان ممکن به شهروندان خدمات رسانی کرده و مشکلات در حوزه مدیریت بحران را کاهش خواهد داد تا شهری ایمن داشته باشیم.

به گفته وی به احتمال زیاد در ساخت این ساختمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان هم مشارکت خواهد کرد و اورژانس نیز در ان ساختمان مستقر خواهد شد.

مراسم کلنگ زنی این دو پروژه با حضور دکتر عسگری معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری، فرماندار، شهردار و مدیران شهری برگزار شد.