به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، احمد جمالی امروز در آیین افتتاحیه مرکز سرمایه‌گذاری خارجی این استان که در سالن جلسات اداره امور اقتصادی برگزار شد، گفت: استان البرز در مقایسه با سایر استان‌ها فرآیندِ رو به رشدی در حوزه اقتصاد داشته است و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

وی افزود: باید قوانینی به‌منظور تسهیل در امور اقتصادی و فعالیت‌های دارایی صورت گیرد تا سرمایه‌گذاران به‌راحتی فعالیت کنند.

مدیرکل دفتر سرمایه خارجی وزارت اقتصاد و دارایی یادآور شد: باید با رعایت قانون و حفظ چهارچوب‌ها به هدف مدنظر خود در امور اقتصادی دست پیدا کنیم.

جمالی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه آیین‌نامه مراکز جذب درآمد اداره امور دارایی و اقتصاد پیش‌ازاین در سال ۸۹ اصلاح‌شده است، تصریح کرد: در سال جاری نیز اصلاحیه دیگری درزمینهٔ جذب بودجه داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اتفاقی که طی این اصلاحیه داشتیم تفویض اختیار بیشتر به استان‌ها است تا بتوانند از فعالان بخش خصوصی حمایت بیشتری بکنند.

مدیرکل دفتر سرمایه خارجی وزارت اقتصاد و دارایی بیان کرد: انرژی پاک در سازمان سرمایه‌گذاری و قانون ششم توسعه تعریف‌شده است که در این میان چهار محور کلیدی محیط‌زیست و آب، بهره‌گیری از انرژی پاک، حمل‌ونقل و توسعه اقدامات زیست‌محیطی موردتوجه ویژه است.

به گفته جمالی یکی از محورهای موردتوجه وزارت دارایی بهره‌مند شدن از سرمایه‌های داخلی و خارجی است.

وی در پایان از تأمین منابع مالی استان البرز و تهیه و تدوین برنامه سرمایه‌گذاران در این استان خبر داد.

انتهای پیام/