به گزارش پایگاه خبری ربیع، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: غدیر تنها یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک تفکر و نشانه ای از تداوم خط نبوّت است که زنده نگه داشتن آن زنده نگه داشتن اسلام است.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم بمناسبت عید غدیر در جمع شیعیان شهر ایغدیر جمهوری ترکیه با بیان اینکه این عید بزرگ روز اکمال دین و اتمام نعمت است، گفت: این عید بزرگ نه تاریخ و نه جغرافیا است بلکه ولایت است و پیشوند آن رسالت و پسوند آن ولایت و امامت است.

امام جمعه تبریز افزود: غدیر چشمه ای است که تا پایان هستی جوشان و خروشان خواهد بود و این عید مظلومان و مستضعفان الگوی حکومت اسلامی برای سایر کشورها است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم این عید را، عید ولایت، عید سیاست و عید دخالت مردم در حکومت دانست و تصریح کرد: برپایی حکومت عدل الهی را هدف اصلی غدیر و ولایت مداری درس جاودانه این عید بزرگ است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی با بیان اهمیت این عید گفت: عید غدیر نقش بسزایی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته و دارد.

امام جمعه تبریز تعیین جانشین پیامبر و اعلان رسمی در روز تاریخی غدیر را مهمترین ماموریت حضرت محمد (ص) در زمان رسالتش برشمرد و گفت: شیعیان جای جای کره خاکی با اعتقاد به آرمان های نورانی خود غدیر را عامل وحدت بین مسلمانان می دانند که در آثار تالیفی بزرگان دین این موضوع به وضوح بیان شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: اخوت و برادری آموزه بزرگ دین اسلام به پیروان راستین حضرت محمد(ص) است و نباید نحوه طرح مسئله غدیر موجب جدایی دل های آگاه مسلمان از همدیگر شود.