به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از جنوب نیوز؛ عبدالکریم گراوند شنبه‌شب در نشست پرسش و پاسخ با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: همواره نگاه ویژه‌ای به رسانه‌ها داریم و تلاش کردیم تا زمینی در عالی‌شهر برای خبرنگاران استان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه دستیابی به توسعه و پیشرفت نیازمند تعامل مناسب با مطبوعات است، اضافه کرد: یکی از شاخص‌هایی که در ارزیابی مدیران استان بوشهر مد نظر خواهیم داشت، میزان تعامل با رسانه‌ها است.

استاندار بوشهر دریا را یکی از مزیت‌های اقتصادی استان بوشهر عنوان کرد و افزود: طرح‌های مهمی در حوزه پرورش ماهی و میگو در استان در دست اجرا است و حمایت مناسبی را از پرورش دهندگان خواهیم داشت.

وی در ارتباط با سوالی در مورد وضعیت آب در دشتستان، بیان کرد: همه منابع را برای رفع مشکل آب در شهرستان تنگستان به کار گرفتیم و طرح‌های مختلفی از جمله آبشیرین‌کن دالکی و آب‌پخش در دستور کار قرار گرفته است.

گراوند در مورد اینکه بوشهر شهردار ندارد، خاطرنشان کرد: زیبنده نیست که شهر بوشهر به عنوان مرکز استان شهردار نداشته باشد،‌ ادامه داد: ضروری است که اعضای شورای شهر به این مطالبه مردم جاکه عمل بپوشانند و شهردار را انتخاب کنند.

وی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را به عنوان اولویت اول در استان بوشهر عنوان کرد و افزود: پروژه‌های جدید چندانی را آغاز نکردیم تا زمینه تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام فراهم شود.

استاندار بوشهر در پاسخ به سوالی در مورد جدا شدن بخشی از شهرستان دشتستان، گفت: هیچ الحاق و انتزاعی در دشتستان صورت نمی‌گیرد و دشتستان بزرگ، بزرگ خواهد ماند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد مشکلات صیادان و تجار استان بوشهر بیان کرد: در حوزه صید صیادان هم باید همکاری کنند و برای حفظ ذخایر دریایی مشارکت لازم را داشته باشند.

گراوند کالای همراه ملوان را فرصت بسیار خوبی دانست و اظهار داشت: دو هزار لنج در سطح استان داریم که می‌توانند در قالب کالای ته لنجی کالاهای مورد نیاز کشور را تامین کنند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای رفع موانع تولید در استان، تصریح کرد: ۱۶۸ فقره تسهیلات برای رفع موانع تولید با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر یکی از چهار استان برتر در زمینه جذب اعتبارات عشایری و روستایی است، افزود: ۷۴ میلیارد تومان تسهیلات در این حوزه جذب شده است.