به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از جنوب نیوز؛ فرماندار تنگستان شنبه‌شب در این آئین به توصیف شخصیت مرحوم حسین حق شناس تنگستانی پرداخت و اظهار داشت: مرحوم حق شناس یک روحانی علاقه مند به هنر بود تا جایی که برای دیدن نمایش‌ها در پلاتوی اهرم حضور می‌یافت و برای دیدن آثار عکاسان به نمایشگاه عکس جوانان همین شهر می‌رفت.

احمد دشتی بیان کرد: مرحوم حق‌شناس همواره با جوانان، عکاسان و هنرمندان این شهر ارتباط خوب و نزدیکی داشت و متقابلن هنرمندان و جوانان نیز با وی جلسات متعددی برگزار می‌کردند.

محمد جواد حق شناس فرزند مرحوم حق شناس در این جشنواره خاطرنشان کرد: سال بعد این جشنواره با نام «تنگسیر» برگزار خواهد شد و امید است که بتواند میان جشنواره‌های عکس ایران موقعیتی ممتاز پیدا کرده و در تقویم جشنواره‌های عکس ایران ماندگار شود.

وی اضافه کرد: به پاس همه تلاش‌ها و حمایت های مرحوم از هنرمندان و حوزه فرهنگ و هنر تنگستان، اولین دوره این جشنواره با یاد و نام ایشان برگزار شده است.

این جشنواره توسط موسسه فرهنگی قرآنی ابراهیم خلیل الله (ع) اهرم که یادگار مرحوم حق شناس است و با همکاری انجمن سینمای جوانان و عکاسان اهرم بر پا شد.

داوری آثار پایانی بر عهده سعید عربزاده، شهرام ملکی و کیوان آذرشب، عکاسان هم استانی بود که در پایان نفرات اول تا سوم معرفی شدند. نیما قائدی به عنوان نفر اول، سجاد رنجبر بعنوان نفر دوم و یونس رازقی پور بعنوان نفر سوم انتخاب شد.

همچنین یکی از آثار نیما قائدی بعنوان منتخب آرای مردمی در بخش نگاه مردم انتخاب شد.

محمدجواد حق شناس عضو شورای شهر تهران، فرماندار تنگستان، مدیرکل سیاسی استانداری، اعضای شورای اسلامی و شهردار اهرم، افشین شاهرودی عضو هیات مدیره و هیئت موسس انجمن عکاسان ایران، جمعی از هنرمندان و عکاسان استان بوشهر، در شهر اهرم برگزار شد.