به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازفارس ، از ابتدای تاسیس استان و بعد از سه دوره نداشتن نماینده در بازی های آسیایی، امسال در هجدهمین دوره بازی های آسیایی با ۴ نماینده ورزشکار و ۳ نماینده مربی و داور در این بازی‌ها حضور دارد.

۱ نماینده در دوومیدانی

شاهین مهردلان در رشته پرتاب وزنه اولین ورزشکار استان است که با پرتاب ۱۹ متر و ۶۳ سانتی‌متر در مرحله دوم مسابقات لیگ طلایی آقایان در ۲۹ اردیبهشت ۹۷ توانست مجوز حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ را کسب کند؛ او همچنین طلای مسابقات جوانان آسیا را در کارنامه خود دارد.

مهردلان به همراه علی ثمری دو نماینده ایران در پرتاب وزنه هستند که عصر امروز ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به‌وقت‌تهران به میدان می‌روند و مهردلان به‌عنوان اولین نماینده خراسان شمالی در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی در آستانه تاریخ‌سازی قرار دارد.

۲ نماینده در کوراش

اما رشته کوراش که شبیه به جودو است، ورزشی ست که تازه به‌طور رسمی وارد بازی‌های آسیایی شده و حدود ۳۰ کشور نیز برای این رشته ثبت‌نام کرده‌اند و خراسان شمالی در این رشته ۲ نماینده ورزشکار، دو داور و یک مربی دارد.

۵ شهریورماه وزن‌کشی و قرعه‌کشی مسابقات کوراش خواهد بود و در روزهای ۶، ۷ و ۸ شهریورماه مسابقات کوراش در ۴ وزن آقایان و ۳ وزن بانوان برگزار می‌شود.

بهزاد وحدانی کوراشکار ملی‌پوش وزن منفی ۶۶ کیلوگرم از خراسان شمالی دیگر نماینده استان در بازی‌های آسیایی است.

وحدانی طلای المپیک هنرهای رزمی کره جنوبی، برنز جودو ارتش‌های جهان در قزاقستان، برنز کوراش جام ازبکستان، برنز کوراش جهان در ترکیه، نائب قهرمانی مسابقات بین‌المللی آفریقای شمالی، طلای کوراش جهان در ترکیه و طلای بازی‌های آسیایی کوراش در ترکمنستان را در کارنامه خود دارد.

الیاس علی‌اکبری کوراشکار وزن منفی ۸۱ کیلوگرم نیز دیگر نماینده ورزشکار استان در بازی‌های آسیایی جاکارتا است.

علی‌اکبری کاپیتان تیم ملی کوراش است و ۹ طلای آسیایی دارد و در ۵ قاره دنیا روی سکو رفته، او در بازی‌های آسیایی اینچئون که کوراش به‌صورت نمادین در آن حضور داشت طلا گرفت و همچنین در آخرین مسابقه‌اش قبل از جاکارتا در هندوستان و ازبکستان نیز صاحب گردن‌آویز طلا شد.

۳ نماینده داور و مربی

کوروش خسرویار مدیر تیم‌های ملی کوراش و داور بین‌المللی سه ستاره کوراش و همچنین بتول پاکروح داور بین‌المللی دوستاره کوراش دو نماینده داور استان در بازی‌های آسیایی هستند و رضا مهنان نیز به‌عنوان مربی تیم ملی کوراش مردان در این بازی‌ها حضور دارد.

۱ نماینده در جودو

محمد محمدی بریمانلو جودوکار وزن منفی ۷۳ کیلوگرم از خراسان شمالی دیگر نماینده ورزشکار استان است که در هشتم شهریورماه به مصاف حریفان خود در بازی‌های آسیایی می‌رود.

بریمانلو ۵ مدال برون‌مرزی شاملِ برنز مسابقات آسیایی نوجوانان در سال ۸۸، برنز جوانان آسیا در سال ۹۳، برنز بزرگ‌سالان آسیا در سال ۹۶ و دو برنز از گرند پری چین و آنتالیا در سال‌های ۹۶ و ۹۷ را دارا می‌باشد و در رنکینگ جهانی جودو در جایگاه هفدهم قرار دارد.

انتهای پیام/