به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس در کرج، کامران پور مقدم پیش از ظهر امروز در کارگاه بین‌المللی اطفا حریق در مرکز آموزشی جوانشیر کرج گفت: عمده مشکل اطفاء حریق، عدم دسترسی به مکان‌های مختلف و صعب‌العبور در جنگل‌ها است.که معمولأ انتقال نیرو به این مکان‌ها همیشه با مشکل است و افراد دچار آسیب و صدمات جسمی شدید شده و گاهی حتی ادامه فعالیت در برخی از حوادث طاقت‌فرسا و غیرممکن می‌شود.

 وی بابیان اینکه در نظر داریم کارگاهی باهدف ارتقاء آگاهی عمومی درزمینهٔ نگهداری و حفظ محیط‌زیست برگزار کنیم اظهار کرد: کارگاه دیگری نیز باهدف تشریح مباحث تغییر اقلیمی، تهیه نقشه جهت پیش‌آگاهی و شناسایی مناطق بحرانی برنامه‌ریزی‌شده و به‌زودی برپا خواهد شد.

سرپرست دفتر امور جنگلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: نقشه و اطلاعات لازم موجود است و نیازمند داده‌های بروز هستیم تا آگاهی بخشی با سرعت و کیفیت بیشتری انجام شود.

سرپرست دفتر امور جنگل‌ها و آبخیزداری کشور افزود: بحث مدیریت بحران، استفاده از دانش و همچنین نقش جوامع محلی در اطفاء حریق جایگاه ویژه‌ای دارد که باید بسیار موردتوجه قرار گیرد.

پور مقدم خاطرنشان کرد: چه‌بسا در بسیاری از حوادث داشتن موارد مذکور موجب آسیب دیدن کمتر طبیعت و منابع طبیعی کشور می‌شد.

وی در پایان گفت: مأموریت مهم داده‌شده به شورای سازمان جنگل‌ها، همگام شدن با علم روز دنیا و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور است وقطعأ افزایش دانش کارشناسان، ما را برای داشتن محیط زیستی بهتر و حفظ منابع طبیعی خدادادی، یاری خواهد کرد.

انتهای پیام/