به گزارش پایگاه خبر ی ربیع ،به نقل از سایت پلیس سرهنگ”سید مصطفی مرتضوی” رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان  گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از او با ترفند ارسال پیامک، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از مالباخته مشخص شد ، وی پیامکی با عنوان ” شما برنده قرعه کشی شده اید” را دریافت کرده و سپس با فرد ارسال کننده پیامک تماس می گیرد و او هم از وی می خواهد تا به یکی از دستگاه های عابر بانک برود.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به اینکه فرد شاکی پس از رفتن پای عابر بانک و انجام دستورات فرد کلاهبردار متوجه برداشت هشت میلیون ریال وجه نقد از حساب اش می شود ادامه داد: ماموران پلیس فتا با انجام یکسری کارهای تخصصی کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به بزه انتسابی اعتراف کرد و انگیزه خود را کسب مال عنوان کرد.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی به شهروندان توصیه کرد: هرگز به پیامک هایی از نوع برنده شدن در قرعه کشی که از آنها خواسته می شود تا به عابربانک مراجعه کرده و یا اطلاعات حساب خود را برای آنها ارسال کنند توجهی نکرده و در صورت برخورد با این گونه موارد حتماً از طریق شماره تلفن ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهید.