به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس ، سکان کشتی کلان‌شهر کرج مانند فرزند طلاقی که دعوا بر سر حضانت او بالاگرفته به‌نحوی‌که هر یک از طرفین به‌اصطلاح دلسوز، به‌ظاهر مشفقانه ولی کاملاً خودخواهانه، رفتار می‌کنند و به‌جای مصلحت‌اندیشی، فقط به خود و برنده شدن در این رقابت فکر می‌کنند.

 شورای شهر کرج اختلاف‌افکنی و جدال را جایگزین مشورت و تصمیم‌گیری برای گزینه شهرداری کرده است و هرروز شاهد بدتر شدن وضعیت این مجموعه هستیم.

۱۳ نفر اعضای شورای شهر کرج که هرکدام با کلی وعده‌ووعید اجرای قانون و عدالت به میدان آمدند، اینروزها به‌جای رفع مشکلات شهروندان و خدمت‌رسانی، درگیر دعواها، افشاگری، باندبازی و اعمال قدرت هستند.

در گزارش ذیل، گوشه‌ای از سخنان چند نفر از اعضای شورای شهر کرج را در صبح یکشنبه در هشتاد و دومین جلسه رسمی شورای شهر کرج، قرار بود بررسی گزینه‌های مطرح که کاندیدای تصدی کرسی شهرداری کرج هستند، انجام شود.

عباس زارع در هشتاد و یکمین صحن علنی شورای شهر کرج،  گفت: شهر توان بی‌نظمی بیشتر را نداشته و دوران سرپرستی احمدی‌نژاد آن‌قدر هم بد نبوده که سیاه نمایی می‌کنیم، بهتر است وارد بحث اشکالات نشویم و به شرایط بی‌نظمی بیشتر دامن نزنیم و اگر مشکلاتی در عملکرد سرپرست وجود داشته، در جلسات ازوی توضیح بخواهیم.

وی افزود: مشکل مهم کنونی تعیین شهردار برای کلان‌شهر کرج است که باید به آن فکر کنیم.

این عضو شورا تصریح کرد: اگر قرار بود با لیست گذشته به توافق برسیم تا اکنون رسیده بودیم و لیست جدید با بررسی شرایط احراز، انرژی شورا را خواهد گرفت.

فرج‌الله ایلیات دیگر عضو شورای شهر نیز یادآور شد: انتخاب شهردار نیازمند تحقیقات اجرایی و عملیاتی است و باید در جلسات غیر علنی از رد گزینه ها استفاده کرده و به چند گزینه محدود و لیست نهایی برسیم.

وی ادامه داد :حق شهروندان این است که از رزومه و برنامه‌های شهردار مطلع باشند، کلان‌شهر کرج عملاً دو سال را ازدست‌داده و در بحث عمرانی عقب‌مانده است، آمدن شهردار جدید هرچند اگر توانمندترین فرد را هم انتخاب کنیم، بهترین وضعیت عملکرد این است که وضعیت شهر بدتر از این نشود.

منصور وحیدی دیگر عضو شورای شهر کرج، اظهار کرد: چرا اصرار به تعیین شهردار داریم با تصمیم سریع و بدون فکر شهر را دچار معضلی دیگر نکنیم.

تأکید منصور وحیدی بر گزینه خود است که فردی دارای سمت سابق بر این در دولت بوده و اکنون سمتی ندارد، این فرد اکنون آماده جلوس بر تخت پادشاهی شهرداری کرج است که اکنون در درگیری ولیعهدها گیر افتاده و شهر بدون نیروی اجرایی در رأس است.

وی افزود: مردم عمل‌گرایی را ندیده‌اند و ما باید هزینه تصمیم‌های خود را پرداخت کنیم، اعتدال‌گرایان، اصولگرایان و اصلاح‌طلبان همه باید پاسخگو باشند و اگر برخی سکوت کرده‌اند به این دلیل است که انتخاب‌ها انجام‌شده است.

سارا دشتگردی نیز که عضو دیگر شورای شهر است در این نشست اعتراضات خود را به گروه‌های ۸ نفره اعلام کرد و از اخذ تصمیمات در پشت درهای بسته ۸ نفره سخن گفت.

وی به عزل و نصب ها توسط سرپرست های شهرداری اعتراض کرده و این عمل را باعث بی نظمی دانست.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر کرج، در حال حاضر دو گزینه اکنون برای شهرداری کلانشهرکرج موجود است و احتمال معرفی گزینه‌های دیگر وجود دارد.

امروز عصر در نشست غیرعلنی اعضای شورای شهر موضوع انتخاب شهردار باکیفیتی متفاوت مطرح شد و قرار بر این شد که دوشنبه ۲۹ مرداد جلسه‌ای فوق‌العاده برگزار شود.

محمد نبیونی انتخاب شهردار را تا هفته آینده همین موقع قطعی دانست.

روز گذشته نماینده مردم آسا را، اشتهارد، کرج و فردیس نیز با گلایه‌مندی از این وضعیت انفعال و کشمکش، گفته بود، تا این لحظه سکوت کرده‌ایم و خود را در امور شورا دخالت نداده‌ایم ولی ازاین‌پس نمی‌گذاریم وضعیت این‌چنین پیش برود.

عزیز اکبریان تأکید کرده بود اگر بازهم تکلیف انتخاب شهردار کرج در جلسه شورای شهر مشخص نشود و بی‌توجهی اعضای شورا به مشکلات شهری و مردم ادامه داشته باشد، به بیان پشت پرده‌ها خواهد پرداخت.

باید ببینیم نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی چگونه به وعده خود عمل خواهد کرد و راز مگو را فاش خواهد ساخت.

در بین این دعواها و اثبات برتری و قدرت‌طلبی‌ها، تنها آرامش و مصلحت شهروندان کرجی است که قربانی دعوا شده و جای تأسف دارد که ۱۳ نفر مدعی در تحصیلات و تجربه در چنین اجتماع کوچکی نمی‌توانند به توافق برسند.

انتهای پیام