به گزارش پایگاه خبری ربیع،اسپاتیفای به زودی از افزونه جدیدی یعنی نام نویسنده و تهیه کننده رونمایی خواهد کرد. البته گفته شده قرار است فعلا این افزونه به نسخه iOS اضافه شود.

روی سیستم دسکتاپ یعنی جایی که این افزونه اولین بار اضافه شد، کاربران می توانند با کلیک راست روی آهنگ مورد نظر و انتخاب بخش توضیحات، از نویسندگان و تهیه کنندگان آن آهنگ مطلع شوند.حالا به نظر می رسد که این افزونه برای سیستم عامل iOS نیز قابل استفاده است.

این جزئیات برای تمام آهنگ ها قابل استفاده نیست

هم اکنون این جزئیات برای هر آهنگی قابل استفاده نیست و این گزینه بیشتر به شرکت های تولید کننده موسیقی برمی گردد که آیا بخواهند این اطلاعات را برای آهنگ خود منتشر کنند یا خیر. اما در آینده نزدیک شاهد این خواهیم بود که تمام آهنگ ها دارای جزئیاتی مانند تهیه کننده، نویسنده و بقیه موارد باشند. قطعا این شرکت تصمیم دارد افزونه های بیشتری به برنامه اسپاتیفای اضافه کند. حتما در چند ماه آینده از این شرکت چیزهای بیشتری خواهیم شنید.

توضیحاتی در مورد برنامه اسپاتیفای

اسپاتیفای یک رسانه جاری موسیقی، پادکست و ویدئو است که به‌طور رسمی در ۷ اکتبر ۲۰۰۸ راه‌اندازی شد. اسپاتیفای توسط شرکت نوپا Spotify AB در استکهلم توسعه یافت. این برنامه مدیریت حقوق دیجیتال-محتوای محافظت‌ شده از ناشران موسیقی و شرکت‌های رسانه‌ای را فراهم می‌کند. اسپاتیفای یک سرویس پریمیوم است، یعنی ویژگی‌های اساسی همراه با تبلیغات، رایگان هستند، در حالی که ویژگی‌های اضافی شامل کیفیت پخش بهتر و دانلودهای موسیقی آفلاین از طریق پرداخت اشتراک ارائه داده می‌شود.

اسپاتیفای در بیشتر قسمت های اروپا، بیشتر قاره آمریکا، استرالیا، نیوزیلند و بخش‌هایی از آسیا قابل استفاده است. اسپاتیفای برای بیشتر دستگاه‌های مدرن از جمله رایانه‌های ویندوز، مک‌اواس و لینوکس و همچنین تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های آی‌اواس و اندروید موجود است. موسیقی می‌تواند از طریق پارامترهای مختلف مثل هنرمند، آلبوم، سبک، لیست پخش یا ناشر مرور یا جستجو شود.

کاربران می‌توانند لیست‌های پخش را ایجاد، ویرایش و به اشتراک بگذارند. همچنین آنها می‌توانند قطعات را روی رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و با دیگر کاربران لیست‌ پخش بسازند. اسپاتیفای دسترسی به بیش از ۳۰ میلیون آهنگ را فراهم ساخته‌است. تا ژوئن ۲۰۱۶ اسپاتیفای، ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه و تا مارس ۲۰۱۷، ۵۰ میلیون مشترک پرداختی دارد.

بر خلاف فروش به صورت فیزیکی یا دانلودی، که به هنرمند یک قیمت ثابت به ازای هر ترانه یا آلبومی که فروخته شده‌است پرداخت می‌شود، اسپاتیفای بر اساس تعداد پخش‌های هنرمندان، به نسبت تعداد کل آهنگ‌های پخش شده، بهره مالکانه پرداخت می‌کند.