به گزارش پایگاه خبری ربیع،کشف باگ های نرم افزاری

جالب است بدانید ماجرا از این قرار است که هکرهایی که بتوانند باگ های نرم‌افزاری روی پرینترهای اچ‌پی را کشف و گزارش کنند؛ ۱۰ هزار دلار جایزه می‌گیرند.

جایزه برای کشف باگ، روشی معمول برای یافتن عیب‌های نرم‌افزاری روی ابزارهای کامپیوتری است و کمپانی‌هایی مانند گوگل و فیس‌بوک از این روش برای بالابردن ضریب امنیتی نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای خود بهره می‌برند.

جزئیات این ماجرا چیست؟

اچ‌پی در ماه می با ثبت‌نام ۳۴ محقق امنیتی کار را شروع کرد و به گفته «شیوان آلبرایت» مدیر امنیت پرینترهای کمپانی، تاکنون به یکی از هکرها که توانسته شکاف‌های امنیتی را کشف و گزارش کند، ۱۰ هزار دلار پرداخت کرده است.

به گفته وی با توسعه اینترنت اشیاء، آسیب‌پذیر ابزارهایی مانند پرینتر می‌تواند باعث وارد شدن خسارات جبران‌ناپذیر به شبکه‌های جدید شود و یافتن حفره‌ها و شکاف‌های امنیتی می‌تواند مانع از رخ دادن اتفاقات ناگوار امنیتی شود.

کارخانه اچ پی

محصولات اصلی شرکت اچ‌پی شامل چاپگر، سِرور، رایانه‌های قابل حمل، تلفن‌های همراه هوشمند و لوح‌های رایانه (تبلت) و نرم‌افزارهای مدیریت شبکه می‌باشد.

نخستین محصول ساخت شرکت اچ پی سی یک نوسان ساز بود که با ایده بیل هیولت در دانشگاه استنفورد و در اواخر دهه ۱۹۳۰ شکل گرفت. نوسان سازی که همه رقبا را از نظر کیفیت و قیمت کنار زد.

هیولت و پاکارد تصمیم گرفتند نامی برای کمپانی خود انتخاب نمایند بر این اساس تصمیم گرفتند نام‌های خود را بر روی کمپانی قرار دهند و قرعه انداختند که نام هر کدام اول افتاد شروع نام شرکت با حرف اول صاحب نام خواهد بود و دومین حرف از اسم نفر دوم باشد که بالاخره نام هیولت اول افتاد و بدین ترتیب نام شرکت اچ پی شد.

ساختمان مرکزی این شرکت در دره سیلیکون در ایالت کالیفرنیا در آمریکا واقع شده‌است. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری اطلاعات است و تقریباً در تمامی کشورها فعالیت می‌کند.