به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر مرتضی رجوعی در نشستی مطبوعاتی اظهار کرد: دانشگاه امام رضا (ع) از سال ۱۳۸۷ اقدام به پذیرش و جذب دانشجو کرده است و دو دهه از فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی این دانشگاه سپری می‌شود، این دانشگاه در دو دهه فعالیت خود، رشته‌های آموزشی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا توسعه داده و در سه دانشکده علوم انسانی، فنی و مهندسی و هنر و معماری اقدام به پذیرش دانشجو کرده است.

رجوعی با بیان اینکه در این دانشگاه بالغ بر ۶۵۰۰ دانشجوی دختر و پسر مشغول به تحصیل هستند، افزود: از این تعداد ۳۷۰۰ دانشجو در پردیس رضوان ویژه خواهران و ۲۸۰۰ دانشجو در پردیس اسرار برادران در ۱۶ رشته در مقطع کارشناسی، ۳۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۴ رشته در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از مزیت‌های این دانشگاه، تأسیس دانشکده مجازی یا مرکز آموزش‌های الکترونیک است که در حال حاضر با ۷ رشته مجازی در مقطع کارشناسی ارشد از جمله آموزش زبان فارسی برای غیر فارسی زبانان، طراحی شهری، برنامه‌ریزی شهری، نهج البلاغه، هوش مصنوعی و … یکی از دانشکده‌های پیشرو است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) عنوان کرد: ماموریت ما یک دانشگاه جامع، غیر دولتی دین مدار منتسب به عالم آل محمد(ص) است که با رویکردهای نیازمحوری، مزیت‌محوری و آینده‌نگری، با هدف پژوهش‌گری، مهارت‌افزایی و دانش‎اندوزی در چارچوب ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

رجوعی بیان کرد: بر اساس چشم اندازهای دانشگاه، دو هدف استراتژیک را دنبال می‌کنیم، یکی از اهداف ما مرجعیت علمی در جهان اسلام و دیگری کادرسازی و تربیت نیروی انسانی برای مجموعه‌های وابسته به آستان قدس رضوی و کشورمان است، ما اعتقاد داریم اگر بخواهیم به مرجعیت علمی دست یابیم در ابتدا باید کادرسازی کنیم و در گام بعدی به تربیت نیروی انسانی توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما معتقدیم در دانشگاه امام رضا(ع) مرجعیت علمی دارای ۴ لایه است، افزود: سیاست‌های علمی و پژوهشی بر اساس این لایه‌ها برنامه‌ریزی می‌شود، ما بر این باور هستیم که دانشگاه امام رضا(ع)، باید در مجموعه نهادهای آستان قدس رضوی مرجع باشد و همچنین لایه دوم مرجعیت علمی در سطح استان است که نهادهای فعال اعم از استانداری، شهرداری و ادارات دولتی و غیر دولتی باید دانشگاه را به عنوان مرجع خود قلمداد کنند.

وی در ادامه گفت: در لایه سوم که لایه کشوری است ما اعتقاد داریم در سطح نیازهای کشور می‌توانیم مرجع باشیم و در لایه بعدی در سطح فراملی اقدام کنیم.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) بیان کرد: جذب و حمایت از نخبگان علمی و فرهنگی از دیگر رویکردهای این دانشگاه است که این طرح از دو سال گذشته آغاز شده است و تا کنون ۲ هزار دانشجوی مستعد و محروم مورد حمایت قرار گرفته‌اند.