به گزارش پایگاه خبری ربیع،طبق پژوهش جامع سازمان حفاظت از سلامت بریتانیا، شواهد مجموعاً نشان می‌دهد بودن در معرض میدان فرکانس‌های رادیویی (RF) در سطوح پایین‌تر از دستورالعمل‌های بین‌المللی اثرات سلامتی منفی ندارد. تأثیر بر الگوی‌های الکتروانسفالوگرافی محتمل است ولی به نحو قطعی تثبیت نشده و روشن نیست چنان اثراتی پیامدهای سلامتی منفی داشته باشند. شواهد فزاینده وجود دارد که بودن در معرض میدان فرکانس‌های رادیویی (RF) در سطوح پایین‌تر از دستورالعمل‌های بین‌المللی سمپتومی ظاهر نمی‌کند و افراد حتی آنها که فکر می‌کنند نسبت به میدان‌های رادیویی حساسند قادر به تشخیص آن نیستند.

 شواهد موجود در خصوص ریسک سرطان، به خصوص در خصوص استفاده از تلفن همراه نهایی نیست، ولی در مجموع به طور فزاینده در جهت نبود اثرات ناشی از اشعه است.

به هر روی در خصوص اثرات پس از ۱۵ سال از اولین بار در معرض این پرتوها بودن شواهد اندکی در دست است. در مجموع این گزارش نتیجه می‌گیرد که هیچ شواهد قانع کننده‌ای برای اثرات منفی تشعشعات کمتر از سطوح دستورالعمل‌های بین‌المللی بر سلامت بزرگسالان و کودکان وجود ندارد

گیاهان به‌طور طبیعی به مواد شیمیایی و باکتری در اطراف ما واکنش نشان می‌دهند. بااین‌حال دانشمندان می‌توانند به‌صورت مصنوعی این قابلیت را با باز کردن منافذی که اجازه می‌دهد تا گازها داخل سلول‌های گیاهان رفت‌وآمد داشته باشند؛ افزایش دهند.

طراحی و توسعه گیاهان آپارتمانی که می‌توانند در برابر آنفلوانزا، مواد رادیواکتیو و گازهای مختلف و ترکیبات فرار، تغییر رنگ داده و واکنش نشان دهند، پیش‌تر توسط محققان انجام‌شده است و حالا می‌توان از این گیاهان به‌صورت حسگرهای بیولوژیکی بهره برد.

این گیاهان تاکنون آزمایشگاهی بوده ولی در برنامه‌های آینده می‌توانند در نقش آلارم و سیستم طبیعی هشداردهنده عمل کرده تا ما را از امواج مضر و سایر خطراتی که انسان را تهدید می‌کند، آگاه سازند.

استفاده از گیاهان دستکاری‌شده ابتدا در بحثی خصوصی میان نیل و سوزان استوارت در کنار دوستشان «رانا ابودعایه» مطرح‌شده و حالا محققان در دانشگاه تنسی طرح‌های واقعی در این زمینه داده تا بتوانند گیاهان آینده را با استفاده از قابلیت‌های جدید در کنار حفظ زیبایی‌شناختی آن‌ها توسعه دهند.

بحث پازاریت‌های ماهواره‌‌ای درمحافل خبری جایگاه ویژه‌ای را برای خود باز کرده و عدم پاسخ‌گویی شفاف از سوی سازمان‌ها و نهادهای مربوطه موجب شده تا شایعه واقعی بودن این موضوع همچنان بر قوت خود باقی بماند. البته این موضوع که به دنبال نصب چندین دستگاه جدید فرستنده با هدف ایجاد اختلال در شبکه ماهواره‌ای ازسوی وزارت ارتباطات مطرح و همزمان نیز اختلالات ماهواره‌ای در برخی شبکه‌های ماهواره‌ای شدت یافت موجب شد تا این بحث همچنان در کانون توجه قرار گیرد .