به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس، خدمات رسانی به محرومان کشور از جمله رسالت‌های آستان قدس رضوی است که در این راستا نمایندگی‌های آستان در همه شهرستان‌ها فعال و مشکلات و کمبود‌های منطقه را شناسایی و در این زمینه اقدام می‌کنند.

یکی از این خدمات‌رسانی‌ها موضوع ابرسانی به تعدادی از روستاهای استان خراسان جنوبی است و در این راستا با همت جهاد‌گران آستان قدس آب شرب گوارا به مردمان محروم این مناطق رسانده شد.

مصطفی خاکسار قهرودی معاون امداد مستضعفان آستان قدس  با اعلام این خبر گفت: پس از شناسایی و یررسی مشکل مردم این منطقه با اداره آب و فاضلاب روستایی استان مکاتباتی برای حل این مشکل داشتیم و نهایتاً طی تفاهم نامه‌ای با آنها کار ساخت و نصب ۲۴ سقاخانه در روستاهایی که نیاز به آب شرب داشتند آغاز شد.

وی ادامه داد: در این راستا ۲۰ روستا که دارای مشکل آب شرب بهداشتی بودند شناسایی و برای آنها دستگاه‌های آب شیرین‌کن نصب شد. همچنین این دستگاه‌ها با عنوان «سقاخانه امام رضا(ع)» برای این عزیزان نصب و راه‌اندازی شد.

خاکسار استان خراسان جنوب را از کم آب‌ترین استان‌های کشور دانست و گفت: متأسفانه مشکل آب شرب این روستا‌ها بسیار جدی بود و مردم منطقه به سختی و با کمک تانکر آب شرب خود را تأمین می‌کردند اما با نصب سقاخانه‌های امام رضا(ع) در این ۲۰ روستا مشکل کاملاً برطرف شد.

وی در خصوص روستاهای نهبندان گفت: روستا‌های بندان، طبسین علیا و سفلی، کهنو، چهار فرسخ، علی رئیس، بیچند، چاه دراز، چاه حاجی عباس، خواجه دوچاهی از روستاهای شهرستان نهبندان هستند که سقاخانه امام رضا(ع) در آن‌ها نصب شده است. همچنین روستاهای آواز، نصرالدین و گاویچ شهرستان درمیان و روستاهای خاکک، چاه خزاعی، چاه خسروی، لانو، گلو باغ و گاواز مناطق محروم شهرستان سربیشه بودند که سقا‌خانه‌های امام رضا(ع) در آنها نصب شد.

انتهای پیام/