به گزارش پایگاه خبری ربیع،سامسونگ و الجی دو غول بزرگ صنعت کره این بار تصمیم گرفتهاند تا دست در دست یکدیگر برای بازپسگیری بازار گوشیهای هوشمند تلاش کنند. بازاری که طی چند سال اخیر توسط شرکتهای چینی و اپل گرفته شده است.
سامسونگ و الجی میخواهند تا با سیاست جدید خود که شامل معرفی بیشترین مدل گوشی ممکن، سهم بازار بیشتری را به خود اختصاص دهند. طبق دادههای آماری سهم سامسونگ و الجی از بازار موبایل در فصل اول ۲۰۱۸ کاهش نسبتا بزرگی داشت؛ چرا که شیائومی سهم خود را از بازار دوبرابر کرد و هوآوی و اپل نیز در حال رشد بودند.
هردو این کمپانیها درحال تمرکز بر روی گوشیهای بالا رده خود بودند تا سود بیشتری را کسب کنند؛ ولی این سیاست تغییر خواهد کرد چرا که این دو غول قرار است تا گوشیهای جدیدی را در همه ردهها معرفی کنند تا درصد بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند.
هوآوی از زمان معرفی P20 در ماه خرداد تا به حال ۶ میلیون نسخه از این گوشی را به فروش رسانده است. این رقم ۸۱ درصد بزرگتر از آمار فروش P10 سال گذشته است. هوآوی همچنین در ژاپن موفقیتهای بزرگی را کسب کرده و قصد دارد بازار کره را نیز تصاحب کند.
شیائومی هم موفقیت بزرگی را تجربه کرد، فروش ۱ میلیون نسخه از پرچمدار Mi 8 در تنها ۱۸ روز. موفقیت این گوشیها به خاطر قیمت مناسب این گوشیهاست و در اروپا و آسیا بسیار محبوب هستند.