به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، حنیف شهپرراد تهیه‌کننده «گنجینه» درباره پخش این مستند گفت:  این فیلم که بی‌شک از بهترین مستندهایی است که در این فصل از مجموعه «گنجینه» پخش می‌شود، لحظه‌های آغازین جنگ ایران و عراق را به عریانی تمام به تصویر کشیده و از متفاوت‌ترین آثاری است که در اوج جنگ ساخته‌شده‌اند.

وی افزود: در «مهاجرین جنگ» تصاویر هنرمندانه و اثرگذاری از مردمان بی خانمانی وجود دارد که از جنگ می‌گریزند.

این تهیه‌کننده گفت: هوشنگ آزادی‌ور که اردیبهشت امسال در تهران درگذشت هنرمندی چندوجهی بود که درزمینهٔ شعر، پژوهش، ترجمه کتاب و فیلم‌سازی فعالیت داشت و اکثر آثار مستندهایش حال و هوای مردم‌نگاری دارند؛ این هنرمند به هنر تجربی گرایش داشت و شعرهایش غالباً فرمالیستی هستند.

شهپرراد اضافه کرد:  آزادی ور که در دهه ۵۰ به استخدام تلویزیون ملی ایران درآمد و از دانشکده صداوسیما مدرک کارشناسی در رشته کارگردانی گرفت، در بیشتر جریان‌های ادبی و هنری حضوری مؤثر داشت و از مستندهایش می‌توان  «آندره مالرو و تمدن ایران در موزه لوور»، «عاشورا در روستای دوان»، «قالیشویان»، «موزه تاریخ طبیعی»، «دکتر قریب»، «عید قربان» و «مهاجرین جنگ» و .. را نام برد.

«گنجینه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حنیف شهپرراد در ۲۶ قسمت حدود یک‌ساعته تهیه‌شده و غلامعلی افشاریه گفتار متن آن را بر عهده دارد، آرین مظفری نویسنده و مسعود سلطانی ارج تدوینگر این مستند هستند.

این مستند چهارشنبه‌ها حدود ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش و پنجشنبه‌ها ساعت ۹ بازپخش می‌شود.

انتهای پیام/