به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در آستانه‌ ایام حج ابراهیمی و آغاز اعزام حجاج بیت‌الله‌الحرام به سرزمین وحی، دست اندرکاران و کارگزاران حج کشورمان، صبح امروز (دوشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر انقلاب در این دیدار با بیان اینکه همه‌ی مسلمانان نسبت به مکه و مدینه حق دارند، خاطرنشان کردند: آن کس و آن حکومتی که از مفاهیم حج جلوگیری میکند، «صدعن‌سبیل‌الله» می کند.

گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران و کارگزاران حج به شرح زیر است:

– حج یک میدان عملی است که آمیختگی دین و سیاست، دنیا و آخرت، و معنویت و مادیت را نشان می‌دهد.

– در حج هم تضرع هست، هم دعا و توسل و گریه هست، هم طواف و سعی و نماز هست، و هم اجتماع مردم؛ این خیلی مهم است.

– سرزمین مکه برای همه‌ی مسلمانان است. نباید کسانی فکر کنند هر طوری که می‌خواهند در این سرزمین رفتار کنند. همه‌ی مسلمانان نسبت به مکه و مدینه حق یکسانی دارند.

– آن کسانی که سیاست را از اسلام جدا می‌کنند، اسلام را نفهمیده‌اند.

– کسی نباید نسبت به مفاهیم حج و نکته‌هایی که در حج وجود دارد جلوگیری و ممانعت کند. آن کسانی و آن حکومتی که از این مفاهیم جلوگیری می‌کنند، “صد عن سبیل‌الله” می‌کنند. کعبه متعلق به همه‌ی مسلمانان است.

– ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب، یک معنای جدیدی را در حج درک کرد و مفاهیم جدیدی برای ملت ایران آشکار شد: حجِ همراه با قناعت، حجِ همراه با تفاهم مسلمین، حجی که مظهر “اشداء علی الکفار” و “رحماء بینهم” است.

– نقطه‌ی مقابل این حج، حجی است که بین برادران اختلاف ایجاد کنند و خود را به استکبار ببندند. این حج، نقطه‌ی مقابل آن حجی است که خداوند خواسته است.

– امروز دنیای اسلام به یک‌صدایی احتیاج دارد. تفرقه ممنوع است، چون دشمن بر دنیای اسلام متمرکز شده است.

– از آن طرف فشار بر یمن، از آن طرف فلسطین و این سیاست شیطانی و خبیث که اسمش را گذاشته‌اند «معامله‌ی قرن». البته بدانند که این سیاست هرگز تحقق پیدا نخواهد کرد.

-به کوری چشم دولتمردان آمریکا قضیه‌ی فلسطین از یادها نخواهد رفت و شهر بیت‌المقدس پایتخت فلسطین خواهد ماند و قبله‌ی اول مسلمان‌ها برای مسلمانان باقی خواهد ماند. این خواب که شهر بیت‌المقدس باید دست صهیونیست‌ها باشد، غلطی بی‌خودی می کنند و این اتفاق نمی‌افتد و ملت فلسطین در مقابل آن می‌ایستد.

– البته متاسفانه بعضی دولت‌های اسلامی بر اثر بی‌اعتقادی به اصل اسلام -چه رسد به مسئله فلسطین- پیش‌مرگ آمریکا شده‌اند و خود را قربانی او می‌کنند؛ این هم اثر ندارد و آن‌ها هم ناکام خواهند ماند و به توفیق الهی ملت فلسطین قطعاً بر دشمنان پیروز خواهند شد و آن روزی را که ریشه‌ی رژیم جعلی صهیونیستی کنده می‌شود، خواهند دید.

این خبر در حال تکمیل است…