به گزارش پایگاه خبری ربیع، جعفر مروارید در نشست مطبوعاتی به مناسبت برگزاری شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع)اظهار کرد: «امام رضا(ع) اسوه اخلاق و گفت‌وگو» بعنوان شعار امسال جشنواره است، ما امام رضا (ع) را صرفا به خاطر اینکه معارف و سیره نبوی را از ایشان آموخته ایم پاس نمی داریم بلکه این امام همام را بعنوان مظهر وحدت اسلامی و نماد گفت و گو بین ادیان و مذاهب می شناسیم.

مروارید تصریح کرد: با توجه به تهاجمات دشمن و اسلام‌هراسی در شرایط کنونی نیازمند اتحاد درونی و همچنین اتحاد با کشورهای جهان اسلام هستیم.

وی عنوان کرد: در برنامه های دهه کرامت ۳۴ دستگاه اجرایی مشارکت کرده و همچنین ۶۴۹ عنوان برنامه را در سطح استان در این ایام پیش بینی کرده ایم.

وی با اشاره به ۱۴ راهبرد شاخص دهه کرامت افزود: الگوسازی سبک زندگی ایرانی اسلامی، توجه به مقام علمی امام رضا(ع) در شناساندن اسلام، الگوسازی مناسب برای جوانان، توجه به منشور هفت‌گانه رهبری، توجه به شعار امسال، انطباق برنامه‌ها با عناوین روزشمار دهه کرامت و تاکید به جایگاه مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام از جمله راهبردهای برنامه‌های ما در ایام دهه کرامت است.

مروارید اظهار کرد: آستان قدس رضوی ۱۰ عنوان برنامه با برگزاری جشنواره شهر کرامت در ۴ محور اصلی محله‌ارایی، جشن‌ها، مراسمات محلی، ایستگاه‌های نذری و صلواتی و ارائه داوطلبانه خدمات اجتماعی را در دهه کرامت دارد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درخصوص ویژه برنامه‌های شهرداری مشهد در این ایام عنوان کرد: ۴۳ عنوان برنامه در قالب ۵ بسته برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی با عنوان آستان جانان در دهه کرامت برگزار می شود.