به گزارش پایگاه خبری ربیع،این سرقت برای آنها حدود ۱۸۰۰ دلار آب خورد و نه در ساعات انتهایی شب بلکه در وسط روز اتفاق افتاد و ۹۰ دقیقه نیز به طول انجامید. افرادی که در ایستگاه پمپ گاز بودند قادر به انجام هیچ کاری برای جلوگیری از این هکرها نبودند. این سرقت زمانی آشکار شد که پلیس در دیترویت دو مظنون را پیدا کرد که در کنار یک منبع گاز رفتاری مشکوک داشتند. به نظر میرسد این ۲ نفر  در حال هک کردن سیستم گازرسانی و سرقت بیش از ۶۰۰ گالن گاز بوده اند.

به گزارش فاکس از دیترویت، این سرقت ساعت حدود ۱ بعدازظهر به وقت محلی در تاریخ ۲۳ ژوئن در یک ایستگاه گاز در دیترویت جنوبی اتفاق افتاد که ۱۵ دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد. پلیس بر این باور است که حداقل ۱۰ خودرو در ان بازه از پمپ گاز استفاده میکردند و اینکه چگونه این اتفاق به وقوع پیوسته است هنوز مشخص نیست.

انها اعتقاد دارند که هکرها با استفاده از دستگاه هایی از راه دور کنترل مرکز را به دست گرفته اند و توانسته اند با استفاده از همین دستگاه ها پمپ گاز را تخلیه کنند و با استفاده از پمپ انفرادی نیز سیستم تخلیه گاز را بربایند.

در حال حاضر هنوز اطلاعات دقیقی در این خصوص وجود ندارد اما به احتمال زیاد مهاجمان نرم افزار مدیریت سوخت مورد استفاده در ایستگاه گاز را هدف قرار می دهند.  در اوایل سال جاری یک گروه هکری  اشاره کرد که حداقل نیمی از نرم افزارهای ایستگاه های سوخت رسانی ایالات متحده نقص امنیتی دارند. نقصی که می توان از طریق آن نرخ بنزین، قیمت و حجم سوخت را دستکاری کرد و یا حتی بنزین و گاز را رایگان دریافت کرد.

 پلیس همچنان به دنبال مظنونین این قضیه است. چرا که احتمالا این سرقتها روندی سریالی داشته باشد. در واقع گزارش های زیادی از سرقت گاز پمپهای گاز طی دو ماه گذشته به پلیس رسیده است و آنها را به این باور رسانده که این هکرها به دنبال سرقتهای سریالی هستند. چند روز پیش از این حادثه نیز یک مرد در تگزاس متهم به استفاده از یک دستگاه برای سرقت ۸۰۰ دلار گاز شد. در همین ماه گذشته نیز  کشف شد که یک کارمند دولتی در نیوجرسی سالهاست که سوابق کامپیوتری را دستکاری می کند تا در سرقت بیش از ۳۰۰ هزار دلار گاز نقش  داشته باشد.