به گزارش پایگاه خبری ربیع،ما این عوامل را به صورت برجسته در اکوسیستم های نوظهور می بینیم. میشیگان با دارا بودن فضای دانشگاهی در زمینه استارتاپ ها بسیار فعالانه عمل کرده و دارای فرهنگ خوب و شرایط اقتصادی مناسبی در این زمینه است که میتواند ان را به یک تجارت تبدیل کند. میشیگان اکنون در حال تجربه تغییر به سمت صنعتی شدن است.

بر طبق این تحلیل و داده هایی که از این استان طی ۱۰ سال گذشته به دست امده نشان میدهد که این شهر تاکنون ۲۵۰ درصد سرمایه گذاری بیشتر طی ۵ سال گذشته – ۱.۴ میلیارد دلار – در حالی که این میزان در ۵ سال گذشته ۵۷۷ میلیون دلار بوده است.

به علاوه انها سرمایه را از سرمایه گذاران بزرگی همانند Sequoia، Accel و Naspers جذب کرده اند که تعدادی از صندوق های مالی مبتنی بر مشیگیان هستند که برای کمک به تحریک سرمایه برای تبدیل شدن به اکوسیستم های استارتهاپهای نوظهور به وجود آمده اند. شرکتهایی همانند Wakestream Ventures, Invest Michigan, Invest Detroit, Detroit Venture Partners, Plymouth Growth Partners, Beringea, Renaissance Venture Capital Fund, Huron River Ventures, and  میلیون ها دلار در این استارتاپها سرمایه گذاری کرده اند.

یک دلیل اینکه میشیگان چگونه تبدیل به بهشت استارتاپها شد این دلیل بود که استارتاپهای میشیگان یکی پس از دیگری از سال ۲۰۱۰ پس از ادغام و با سرمایه شرکت Arbor Networks روی کار امدند. این بخش توسط دانشجویان و اساتید دانشگاه Ann Arbor میشیگان در سال ۲۰۰۰  اغاز به کار کرد.

از آن زمان تا کنون اعضای تیم Arbor Netwolr شروع به راه اندازی استارتاپهای امنیتی جدید در منطقه کردند که یکی از آنها شبکه Deepfield بود که نوکیا در سال ۲۰۱۷ مالکیت آن را بدست آورد.

دیگری Duo Security بود که همان سال شروع به سوددهی کرد و مدیران ان که بریان کلی و دیوید آدرین بودند توانستند با تشکیل تیم یک موسسه تحقیقاتی دانشگاهی را راه اندازی کنند که در نهایت منجر به تشکیل استارتاپی به نام Censys شد.

ترکیبی از موفقیت های این استارتاپ ها سبب شده که دیگران نیز در این شهر به فکر راه اندازی استارتاپ خود بیاندازند، چرا که جو خوبی برای سرمایه گذاری در این فضا برای آنها فراهم کرد و تراکم لازم برای موفقیت در این منطقه وجود داشت. چیزی که در اینجا می تواند منجر به خلق ارزش و موفقیت شود، نوآوری است. بسیاری از شرکتها نیز در این منطقه برای موفقیت بیشتر ادغام میشوند. برای مثال اکسپدیا استارتاپی موبایلی حول سفر  را در سال ۲۰۱۰ از آن خود کرد و این استارتاپ از آن زمان تا کنون به رشد خود ادامه می دهد.