به گزارش پایگاه خبری ربیع،درواقع، این تمسخر نیروی فضایی توسط چینی ها از یک مقاله آغاز شد. مقاله ای که  «یوندن لاتو» در «ساوث چاینا مورنینگ پست» نوشت و دونالد ترامپ را کودکی تشبیه کرد که اسباب‌بازی جدیدی پیداکرده و قصد تسلط برجایی دارد که تاکنون بشر به آنجا نرفته است.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید دارد که برای تحقق هدف سطله بر فضا باید شاخه جدید ارتش آمریکا جدای از نیروی هوائی ولی همطراز آن شکل بگیرد. گروهی که به اعتقاد دونالد ترامپ نیروی فضایی نامیده می شود.

درواقع  به گفته آقای ترامپ این شاخه جدید نیروی فضایی خواهد بود. آقای ترامپ همچنین یک دستورالعمل مربوط به مدیریت ترافیک فضا را امضاء کرد.

این موارد آخرین اقدامات دولت او برای افزایش اکتشافات فضایی ایالات متحده بوده است.به گفته مقامات سازمان فضایی آمریکا (ناسا) ایالات متحده قصد دارد تا طی سال آینده فضانوردان رباتیک را به فضا ارسال کند.

بر اساس این اعلان، این پروژه با همکاری شرکت‌های خصوصی که هنوز انتخاب نشده‌اند، انجام خواهد شد.

بدین ترتیب این اولین بار پس از ۱۹۷۲ خواهد بود که فضانوردان بار دیگر به ماه ارسال خواهند شد.، «یوندن لاتو» در ادامه نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا در حالی چنین ایده خنده‌داری را مطرح کرده است که برای رفتن به فضا به‌شدت به موشک‌ها و فضاپیماهای روسی وابسته است و بدون آن قادر به رفتن به فضا نیست و در همین حال رئیس‌جمهور آمریکا اعلام می‌کند که برای جلوگیری از تسلط روسیه و چین به فضا چنین نیرویی را می‌سازد.

اما به نظر می رسد نیروی فضایی ایالات متحده به سوژه بسیاری از گروه ها تبدیل شده است، برای مثال؛ به گفته یوندن، بسیاری از کارشناسان این ایده را احمقانه می‌دانند چراکه در حال حاضر نیروی هوایی آمریکا تشکیلات فضایی و ماهواره‌ای خود را دارد و نیروی دریایی نیز تشکیلات مشابه و مستقلی برای خود دارد و ایجاد رکن ششم با مخالفت‌های داخلی روبرو شده است.

وی در ادامه تأکید می‌کند که فناوری فضایی چین باهدف کشف دنیای ناشناخته در کنار توریسم فضایی تعریف‌شده است و در فضا، جایی که هیچ‌کس صدای یکدیگر را نمی‌شنود، جایی برای افکار دانش‌آموز فضایی (ترامپ) نیست و دنیا نمی‌تواند شاهد تولد فرزند «جنگ ستارگان» باشد.

در ماه دسامبر گذشته، ترامپ دستورالعمل دیگری را امضاء کرد که به فضانوردان اجازه می‌دهد تا با هدف تکمیل انجام ماموریت اعزام به مریخ، بار دیگر بر ماه قدم بگذارند. او ماه گذشته نیز به دولت دستور داد تا مقررات مربوط به پروازهای فضایی تجاری را بررسی کنند.

از آن به بعد، تلاش‌های ایالات متحده در زمینه اکتشافات فضایی در ماه بر ارسال فضاپیماهای فاقد سرنشین متمرکز شده ولی طی این سال‌ها روسای جمهوری آمریکا بارها از لزوم ارسال دوباره فضانوردان به ماه و حتی ایجاد شرایط ارسال مهاجر به فضا سخن گفته‌اند.

گفتنی است ایالات متحده آمریکا، در عین حال، عضو معاهده فضای ماورای جو است که مانع از گسترش سلاح‌های کشتار جمعی در فضا می‌شود و حضور در فضا را برای صرفا در چارچوب اهداف صلح‌آمیز مجاز می‌داند