به گزارش پایگاه خبری ربیع،جام جهانی سبب شده است که امار بازدید و استفاده از مترجم گوگل افزایش یابد و در این میان استفاده از آن برای ترجمه به زبان روسی ۳۰ ردصد رشد داشته باشد. محبوبترین کلماتی که در این زمینه به منظور ترجمه مورد استفاده قرار گرفتند، کلمات جام جهانی و استادیوم بودند.

هوادارانی که این روزها از سراسر دنیا برای تشویق تیم مورد علاقه خود در مسکو و دیگر شهرهای روسیه گرد هم آمده اند، در تلاش برای ارتباط کلامی با مردم محلی روسیه و فروشگاه ها و استفاده از این زبان در طول جام جهانی هستند.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که درصد بازدیدکنندگان از این مترجم همزمان با شروع جام جهانی افزایش یافته است. بسیاری از هواداران از این مترجم استفاده کردند تا معنای برخی از عبارات پر کاربرد را به دست آوردند و تا کنون گوگل با افزایش ۳۰ درصدی در استفاده از این مترجم در گوشی های کاربران در داخل کشور روسیه گزارش داده است.

طبق این گزارش واژه  جام جهانی (با افزایش ۲۰۰ درصدی) و  استادیوم ( با افزایش ۱۳۵ درصدی) رکورد دار شده اند و بیشترین ترجمه از زبان اسپانیایی به روسیه انجام گرفته است.

اوایل همین ماه گوگل یک اپدیت برای ترجمه آفلاین برای کاربران ارسال کرد که در ان کاربران بدون نیاز به اتصال به اینترنت میتوانند واژگان خود را ترجمه کنند.