به گزارش پایگاه خبری ربیع،پرچمداران بعدی سری کهکشانی سامسونگ یعنی Galaxy S10 و Galaxy S10 Plus هنوز راه درازی برای عرضه بازار در پیش دارند و احتمالاً در ماه‌های اول سال ۲۰۱۹ معرفی خواهند گردید اما با این وجود شایعات مختلف درباره آن‌ها از همین الان درحال شنیده شدن است.

یک سایت خبری کره‌ای به نام Bell اخیراً اطلاعات جالبی را درباره پرچمداران بعدی سامسونگ منتشر کرده است. بر اساس این اطلاعات غول کره‌ای قصد دارد تا سنسور مخصوص پرچمداران خود یعنی iris scanner را در گوشی‌های گلکسی اس۱۰ کنار بگذارد و بر همین اساس احتمالاً Galaxy Note 9 آخرین کهکشانی دارای این ویژگی در گوشی‌های سامسونگ خواهد بود. البته باید اعتراف کرد که شنیدن این خبر و احتمالاً به حقیقت پیوستن آن خیلی‌ها را مانند حذف ویژگی‌هایی چون پشتیبانی از کارت حافظه جانبی یا جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون ناراحت نخواهد کرد، زیرا علیرغم اینکه سامسونگ تبلیغات فراوانی را نیز در مورد بهبود عملکرد این سنسور در گوشی‌های Galaxy S9 کرده بود اما همچنان iris scanner یک راهکار بهینه و قابل اتکا برای قفل‌گشایی گوشی نیست. در حال حاضر راهکار تشخیص چهره سه بعدی اپل موسوم به Face ID بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر عمل می‌کند. در عین حال عده‌ی بسیاری از کاربران گوشی‌های سامسونگ نیز استفاده از سنسور اثر انگشت را ترجیح می‌دهند. حتی عده‌ای معتقدند قابلیت تشخیص چهره‌ی موجود پیش فرض در سیستم‌عامل اندروید نیز از iris scanner بهتر عمل می‌کند!

در هر صورت، سامسونگ با حذف کلی این ویژگی هزینه‌های مربوط به آن را به توسعه و ارائه‌ی یک تکنولوژی تشخیص چهره سه‌بعدی جدید مخصوص به خود اختصاص خواهد داد. طبق گزارشات، این شرکت برای دستیابی به این هدف با یک شرکت اسرائیلی به نام Mantis Vision همکاری خواهد کرد.

نکته‌ی جالب توجه‌تر در این گزارش اشاره به این موضوع است که سامسونگ افزون بر قابلیت تشخیص چهره سه‌بعدی، اسکنر اثر انگشت زیر صفحه را نیز به عنوان یک راه‌حل امنیتی دوم به گوشی‌های Galaxy S10 و S10 Plus خواهد آورد. در حال حاضر چندین گوشی تولید شده توسط کمپانی‌های مختلف چینی از جمله Xiaomi Mi 8 Explorer، Huawei Mate RS و گوشی‌های انقلابی Vivo Nex و Oppo Find X نیز از این قابلیت پر سر و صدای سال ۲۰۱۸ درون خود بهره برده‌اند. بنابراین تصور اینکه سامسونگ نیز نخواهد از این قافله عقب بیافتد چندان غیرقابل انتظار نیست.

همچنین این امکان نیز وجود دارد که سامسونگ بخواهد با ارائه قابلیتی از سنسور اثر انگشت گوشی‌های خود به عنوان سنسوری برای اندازه‌گیری فشار خون و ضربان قلب نیز استفاده کند. اما توسعه و تجاری سازی چنین قابلیتی نیازمند صرف زمان و تحقیقات زیادی است و احتمالاً به این زودی شاهد این ویژگی در حسگر اثر انگشت پرچمداران سامسونگ نخواهیم بود.