به گزارش ربیع به نقل از روزنامه کیمیای وطن ، سینمای ایران روزهای پر رونقی را در گیشه سپری می‌کند هرچند با رسیدن به فصل پاییز و بازگشایی مدارس فروش کاهش پیدا خواهد کرد اما ورود فیلم‌های خوب این نوید را دارد که پاییز و زمستان امسال سینمای ایران حسابی گرم خواهد بود. به بهانه روزهای پر رونق سینما قصد داریم در این گزارش نگاهی داشته باشیم به پرفروش‌ترین فیلم‌های این روزهای سینمای ایران.

لانتوری

۱- فیلم سینمایی «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان پس از ۱۶ روز نمایش فروش شگفت انگیزی داشته است و همین روزها این فیلم وارد فروش ۳ میلیاردی خواهد شد. پیش از این برخی دلایل استقبال مردم از این فیلم را بررسی کرده بودیم. این فیلم بی شک یکی از پرمخاطب‌ترین آثار سال ۹۵ سینمای ایران لقب خواهد گرفت.

دزد و پری

۲- فیلم سینمایی «دزد و پری» به عنوان یک اثر که برای خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان ساخته شده است پس از ۳۰ روز نمایش فروشی معادل ۳ الی ۴ روز لانتوری در این روزها داشته است. به نظر می‌رسد سینمای کودک و نوجوان همچنان مظلوم است و حتی در اکران نیز آنگونه که باید و شاید حمایت نمی‌شود.

ناردون

۳- «ناردون» به عنوان یک کمدی مخاطب پسند در ۹ روز نمایش خود بیش از ۵۶۰ میلیون فروش داشته است یعنی حدود ۶۳ میلیون تومان در روز که شاید فروش بالایی مانند «لانتوری» به حساب نیاید اما نشان از استقبال نسبی از این فیلم دارد. مردم به کمدی‌های این چنینی معمولاً چراغ سبز نشان می‌دهند.

امکان مینا

۴-  فیلم سینمایی «امکان مینا» آخرین اثر کمال تبریزی میانگین روزانه ۱۶ میلیون تومان فروش را ثبت کرده است که نشان می‌دهد پس از ۱۶ روز این فیلم همچنان در گیشه ناموفق است و نتوانسته مخاطب مورد نظر خود را پیدا کند و به سینما بکشاند. این فیلم در گیشه موفق نخواهد بود و با فروشی پایین‌تر از حد متوسط بزودی از سینماها خداحافظی خواهد کرد.

من

۵- فروش ۱۰۰ میلیونی فیلم «من» در ۲ روز نخست نمایش خود نشان می‌دهد لیلا حاتمی هنوز هم برای مخاطب سینمای ایران یک مهره مهم برای جذب تماشاگر به حساب می‌آید. این فیلم به عنوان یکی از فیلمهای خاص جشنواره با بازی متفاوت لیلا حاتمی فروش متوسط ۵۰ میلیونی در روز داشته است اما به نظر می‌رسد در پایان فروش بالایی را نداشته باشد و با یک فروش متوسط ممکن است از سینماها خداحافظی کند.

ایستاده در غبار

۶- «ایستاده در غبار» فیلم موفق سینمای ایران علیرغم حمایت‌های جامعه هنری و استقبال چهره‌های مطرح اما پس از ۷۰ روز اکران عمومی نتوانسته است فروش بالایی را تجربه کند و فروش ۱ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومانی این فیلم در ۷۰ روز فروش چندان زیادی برای یک فیلم که جایزه بهترین فیلم جشنواره فجر را کسب کرده است، محسوب نمی‌شود.

بارکد

۷-  بارکد بی شک موفق‌ترین فیلم سینمای ایران در دوره اکران تابستان در جذب تماشاگر بوده است. فیلمی که در بیش از ۷۰ روز نمایش خود بیش از ۱۰ میلیارد تومان فروخته است و همچنان در ۳۰ سینما به نمایش خود ادامه می‌دهد و مخاطب دارد.