به گزارش پایگاه خبری ربیع،تمامی گوشی های هوشمند سونی تقریبا از طراحی یکسانی بهره می برند. یکی از ویژگی های زبان طراحی سونی وجود حاشیه های نمایشگر زیاد در اسمارت فون های این شرکت است.

سونی با معرفی دو اسمارت فون اکسپریا XZ2 و XZ2 کامپکت نسبت تصویر ۱۸:۹ را وارد دنیای محصولات خود کرد. این دو دستگاه جدید این برند ژاپنی از زبان طراحی Ambient Flow بهره می برند با این حال در مقایسه با رقبا نسبت نمایشگر به بدنه پایین تری دارند (اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت به صورت رسمی معرفی شدند).

اکسپریا XZ2 سونی

بر اساس اطلاعاتی که به تازگی توسط این کمپانی منتشر شده است احتمال معرفی گوشی بدون حاشیه سونی در آینده وجود دارد.

تیم طراحی گوشی های سونی در مصاحبه ای که اخیرا انجام داده به تغییر طراحی در دنیای اسمارت فون ها اشاره کرده است. بر اساس گفته Ichino کمپانی سونی در زمان طراحی محصولات خود ویژگی ها و کارایی دستگاه را مدنظر قرار می دهد.

بر اساس گفته Ichino گوشی های هوشمند مجهز به نمایشگر بدون حاشیه در مقایسه با محصولات عادی کارایی کمتری دارند. برای مثال زمانی که یک دستگاه به نمایشگر کشیده مجهز می شود احتمال حذفاسپیکرهای استریو در جلوی دستگاه و یا استفاده از دوربین های کوچک تر وجود دارد.

یکی دیگر از نکاتی که تیم طراحی سونی به آن اشاره می کند تجربه کاربران در زمان مشاهده فایل های تصویری است. در همین راستا جدیدترین پرچمدار این کمپانی، اکسپریا XZ2 پریمیوم از نسبت تصویر ۱۶:۹ بهره می برد (سونی از گوشی اکسپریا XZ2 پریمیوم رونمایی کرد؛ نمایشگر ۴K و دوربین اصلی دوگانه).

اکسپریا XZ2 پریمیوم

در حالی که سونی به مشکلات گوشی های بدون حاشیه نمایشگر اشاره می کند، اعلام کرده که به دنبال ایجاد تعادل میان طراحی و کارایی محصولات خود است. در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با زمان معرفیگوشی بدون حاشیه سونی در اینترنت منتشر نشده است.