به گزارش پایگاه خبری ربیع،شاید بررسی شایعات پیرامون نسل جدید کارت‌های انویدیا کمی خسته‌کننده شده باشد اما با این حال نمی‌توان در مورد قیمت‌های اولیه پیرامون این کارت‌ها و به خصوص نمونه کارت GTX 1180صحبت نکرد، چرا که این کارت طبق شایعات در انتهای ماه آینده میلادی عرضه خواهد شد.

در فوریه ماه گذشته بود که شایعات در مورد قیمت حداکثر ۱۴۹۹ دلاری نسل بعدی کارت‌های گرافیک GeForce GTX 1180 انویدیا صحبت کرده بودند که البته در حال حاضر با نام GTX 2080هم شناخته می‌شوند. مهم‌ترین دلیل این مسئله کمبود کارت گرافیک به خاطر تب ماینینگ در دنیا بود که البته در حال حاضر این مسئله کاهش یافته است.

با این حال در کامپیوتکس ۲۰۱۸ بود که برخلاف تاکید رئیس انویدیا برای نزدیک نبودن عرضه کارت‌ّهای نسل بعدی، باز هم شایعات زیادی پیرامون انتشار این محصولات در ماه‌های آگوست و سپتامبر و البته عرضه نمونه‌ی GTX 1180 در تاریخ ۳۰ جولای(۸ مرداد) منتشر می‌شد که البته ما در این تاریخ نمونه‌های مرجع و در ماه‌های بعدی نمونه‌های اختصاصی دیگر کمپانی‌های را مشاهده خواهیم کرد.

با این حال در یک نگاه ساده می‌توانیم شایعات پیرامون این کارت‌(GTX 1180) را به صورت زیر دسته‌بندی کنیم:

  • نمونه‌ی حاضر از GTX 1080 Ti قوی‌تر خواهد بود
  • گران‌تر از GTX 1080 Ti خواهد بود
  • ممکن است نامی به غیر از GTX 1180 داشته باشد
  • احتمالاً ۱۱۸۵ یا ۱۱۹۰ نام آن خواهد بود

با این حال برای این که احیاناً مشکلی برای فروش نمونه‌های GTX 1080 Ti با قیمت ۷۹۹ دلاری بوجود نیاید، این کمپانی از بازه‌ی خالی مانده‌ی میان این کارت و کارت Titan Xp با قیمت ۱۱۹۹ دلار استفاده خواهد کرد و احتمالاً از پلن قیمتی همانند زیر برای فروش کارت جدید خود استفاده می‌کند:

  • GTX 1080 Ti  ۱۱GB GDDR5X / ۷۹۹ دلار
  • Titan Xp  ۱۲GB GDDR5X / ۱۱۹۹ دلار
  • GTX 1180  ۸GB GDDR6 / ۹۹۹ دلار
  • GTX 1180  ۱۶GB GDDR6 / ۱۴۹۹ دلار

البته نمونه‌ی ۱۴۹۹ دلاری به مقدار مناسبی اورکلاک خواهد شد و از حداکثر کلاک ۱۴Gbps به ۱۶-۱۸Gbps ارتقا خواهد یافت و قدرت به مراتب بیشتری به نسبت نمونه‌ی Titan Xp ارائه خواهد داد. با تمامی این‌ها بدون شک نمونه‌ی GTX 1080 Ti جایگاه خود در بازار گیمینگ را حفظ می‌کند و در کنار آن این کمپانی می‌تواند به نیاز پردازشی تصاویر ۴K 120/140Hz بازی‌های امروزی هم پاسخ دهد(چیزی که GTX 1080 Ti قادر به انجام آن نیست). بدون شک Nvidia تنها کمپانی در دنیا است که می‌تواند پاسخ ‌گویی این نیاز باشد و حتی می‌تواند در کنار آن، جریان فروش مانیتورهای ۴K 120Hz با قابلیت HDR در فرمت‌های بزرگ را هم مدیریت کند.