به گزارش پایگاه خبری ربیع،سامسونگ در روز گذشته از اولین نمونه‌های تجاری ۳۲ گیگابایتی حافظه‌های SO-DIMM خود که بر مبنای چیپ‌‌های ۱۶ گیگابیتی DDR4 سال قبل تولید شده‌ بودند، رونمایی کرد. هدف از این محصولات، فراهم کردن ظرفیت و سرعت بالاتر در لپ‌تاپ‌های بالارده است.

نمونه‌های ۳۲ گیگابایتی حافظه‌های DDR4 SO-DIMM سامسونگ بر مبنای IC های حافظه‌ ۱۶ گیگابیتی DDR4 این شرکت تولید شده‌اند و از نرخ جابجایی اطلاعات ۲۶۶۶MT/s در ولتاژ ۱.۲ ولت برخوردار هستند. به دلیل این که چیپ‌های حافظه‌ی ۱۶ گیگابیتی سامسونگ از فناوری ساخت ۱۰ نانومتری این کمپانی بهره می‌برند، به نسبت نمونه‌های قبلی با فناوری ساخت ۲۰ نانومتری، به میزان ۳۹ درصد در مصرف انرژی بهتر عمل می‌کنند. بر اساس گفته‌های این کمپانی، یک لپ‌تاپ با ۶۴ گیگابایت حافظه‌های نسل جدید آن‌ها در مقایسه با مصرف ۷.۴۵۶ واتی نمونه‌های قبلی، تنها ۴.۵۷۸ وات انرژی را در وضعیت فعال مصرف خواهد کرد.

با این که سامسونگ همچنان هیچ صحبتی در مورد زمان شروع فروش این محصولات نکرده است، اما بر اساس الگو‌های قبلی، احتمالاً این محصولات جدید هم‌اکنون به دست شرکای تجاری این کمپانی برای به کارگیری در لپ‌تاپ‌های بالارده‌ی آن‌ها رسیده است.