به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نظر می رسد گرایش روزافزون کاربران به شبکه اینترنت برای تماشای فیلم و سریال‌های تلویزیونی، به جهشی بالای ۸۰ درصد در ارزش سهام نتفلیکس در سال ۲۰۱۸ انجامیده است.

به اعتقاد بررخی از کارشناسان دنیای فناوری علت اصلی توفیق شبکه نتفلیکس را می توان رویگردان شدن تدریجی خانوار‌ها به قطع شبکه‌های کابلی دانست .

مقر اصلی شبکه نتفلیکس،  در شهر «لوس گاتوس» کالیفرنیا قرار دارد،این شرکت  کار خود را با ارسال «دی وی دی» به خریداران آبونه‌های ماهانه، آغاز کرد. سهام نتفلیکس در سال ۲۰۰۲ به سهامداران عام عرضه شد.

هم اکنون نیز  سهام شبکه  نتفلیکس با ۲.۳ درصد افزایش، روز پنج‌شنبه به ۳۵۲.۹۰ دلار رسیده است. از سال ۲۰۰۲ تا پنج‌شنبه گذشته، سهام نتفلیکس با رشدی معادل ۳۳ هزاردرصد روبرو بود. یعنی هر یک دلار سرمایه‌گذاری در سهام شبکه نتفلیکس در سال ۲۰۰۲، اینک به ۳۳ هزار دلار رسیده است.

احتمال می رود به زودی  ارزش شبکه نتفلیکس به ۱۸۲ میلیارد دلار برسد.این در حالی است که بهای سهام شرکت دیزنی، یکی از رقبای اصلی نتفلیکس در صنعت سرگرمی، روز پنج‌شنبه ۵ درصد فروافتاد، و ارزش کل این شرکت در بازار بورس، به ۱۵۲ میلیارد دلار تنزل کرد. دیزنی، علاوه بر دسترسی به یکی از باارزش‌ترین مجموعه فیلم‌های سینمائی، صاحب استودیو‌های پولسازی مثل «مارول»، «لوکاس فیلم» و «پیکسار» است و شبکه‌های تلویزیونی و کابلی «ای بی سی» و «ای اس پی ان» را نیز در زیرمجموعه خود دارد.

رشد شرکت‌هائی مثل نتفلیکس و شبکه‌های توزیع سرگرمی از طریق اینترنت، باعث شده است که خانوار‌ها خط تلویزیون کابلی خود را به تدریج قطع کنند تا از پرداخت آبونمان‌های گران‌قیمت تلویزیون کابلی، خلاص شوند.