به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، غرفه مؤسسه غدیر‌شناسی در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در بخش‌های مختلف و با محصولات و برنامه‌های متنوع پذیرای علاقه‌مندان است.

این مؤسسه علاوه بر تهران در ۱۰ استان دیگر هم حضور فعال در نمایشگاه‌های قرآن خواهیم داشت.

مؤسسه غدیرشناسی در بخش‌های مختلفی همچون غدیرپژوهی، خورشید هشتم، سیره نبوی، نذر غدیر، فضای مجازی، شیعه پاسخ میگوید، مباهله، کودکان، علامه امینی، لبیک یا محمد(ص)، از قدر تاغدیر، رادیو عترت، ولایت فقیه، مهدویت، جریان‌های تکفیری، عرفان‌های نوظهور، خانواده علوی و بخش‌های دیگر در نمایشگاه قرآن کریم حضوری دارد.

امید رهبر مسئول غرفه مؤسسه غدیر‌شناسی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به بخش خانواده علوی اظهار داشت: برای گسترش ترویج فرهنگ علوی و مبانی ولایت و شیعه در بین خانواده‌ها و با توجه به هجمه دشمنان بر خانواده‌های ایرانی مؤسسه غدیرشناسی را بر آن داشت که در نمایشگاه در این بخش حضور فعال‌تر و معناداری داشته باشد و در این زمینه برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: این مؤسسه وظایفی همچون پاسخگویى به سؤالات و شبهات و شناسایى خلأها و نیازها در عرصه فرق مختلف و عرفان‌های نوظهور را در نمایشگاه به عهده گرفته است که با دعوت از اساتید برجسته از حوزه علمیه قم، پذیرای مراجعه‌کنندگان به غرفه‌های مؤسسه غدیرشناسی در نمایشگاه است.

وی بخش‌های مختلف غرفه مؤسسه غدیر‌شناسی را به شرح ذیل معرفی کرد؛

یکی دیگر از بخش‌های مؤسسه غدیرشناسی در نمایشگاه قرآن پخش رادیو غدیر ویژه نمایشگاه قرآن است که با توجه به درخواست مسئولان نمایشگاه، این رادیو از اجرای برنامه برای مخاطبان خاص و غدیرپژوهان به جنبه سراسری تغییر شکل داده و تحت عنوان رادیو عترت برای کل مخاطبان نمایشگاه قرآن، برنامه دارد.

این رادیو در نمایشگاه امسال در قالب دو برنامه دوساعته علاوه بر معرفی مؤسسه غدیرشناسی به مخاطبان نمایشگاه، باحضور کارشناسان مذهبی و برجسته به شکل برنامه پرسش و پاسخ و تببین موضوعات مختلف مذهبی روز، به اجرای برنامه برای همه عزیزان خواهد پرداخت.

کتاب «شیعه پاسخ می‌گوید» تألیف آیت‌الله مکارم شیرازی با قلمی روان به پاسخگویی به شبهات اعتقادی پرداخته و مؤسسه غدیرشناسی این پاسخگویی به شبهات را به صورت میدانی کرده و با دعوت از کارشناسان مذهبی در محل نمایشگاه، به صورت زنده از طریق رادیو عترت و پاسخگویی چهره به چهره، این موارد را پاسخ خواهد داد و همچنین مخاطبان را به شرکت در این مسابقه دعوت می‌کند.

در بخش مباهله موضوعاتی در قالب آثار تجسمی و عینی در موضوعات مختلف مباهله، در معرض دید بازدید‌‌کنندگان قرار گرفته است.

در بخش‌های کودکان و نوجوانان از روحانیونی دعوت شده که کاملاً زبان برخورد با این قشر را می‌دانند و با روش‌های کاملاً امروزی، این قشر حساس و مهم را به آموزه‌های دینی جذب کند.

در بخش لبیک یا محمد قرار است افراد تازه مسلمان دعوت شود و با آنها به گفت‌وگو صورت گیرد که این گفت‌وگو از طریق رادیو عترت به طور مستقیم و زنده در محوطه داخلی و بیرونی نمایشگاه قرآن پخش خواهد شد.

مؤسسه غدیرشناسی با همکاری شبکه قرآن، اقدام به برگزاری مسابقه «پیام آور غدیر» کرده که علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه  می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت این مؤسسه مراجعه نمایند. همچنین خورشید هشتم ویژه امام رضا(ع) شناسی است که در این غرفه ابعاد مختلف شخصیت امام هشتم برای علاقه‌مندان تبیین خواهد شد.

رهبر در پایان با دعوت از حضور همه مردم برای بازدید از غرفه‌های مختلف مؤسسه غدیرشناسی گفت: عموم مردم می‌توانند باحضور در این غرفه ضمن گفت‌‌وگوی زنده با رادیو عترت با آیت‌الله سعید شاه‌آبادی مدیر مؤسسه به صورت چهره‌به‌چهره دیدار و سؤالات و شبهات خود را مطرح کنند.

انتهای پیام/