به گزارش پایگاه خبری ربیع، نادر میرشکار در شورای معادن استان افزود: ذخیره کلی مواد معدنی کشف شده در استان بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن می باشد که از این میزان بالغ بر  ۶۸۳ میلیون تن دارای پروانه بهره برداری و  ۴۱۰ میلیون تن شناسایی شده جهت واگذاری به سرمایه گذاران جهت بهره برداری می باشد .

میرشکار گفت: مهمترین مواد معدنی استان عبارتند از شن و ماسه- خاک رس- آهک و مارن- لوماشل- شیل و ماسه سنگ – انواع سنگ لاشه – پوزولان-کائولن – گچ خاکی (مصالح ساختمانی)، گرانیت- مرمر- تراورتن- تراکیت – سنگ چینی- مرمریت (سنگهای تزئینی و نما )، آنتیموان – کرومیت – منگنز – مس – آهن – تیتانیوم (مواد معدنی فلزی) و منیزیت – سیلیس – گل سفید – تالک – خاک صنعتی – زئولیت – کلسیت – گارنت (مواد معدنی غیر فلزی) هستند .

وی افزود: ذخیره کلی مواد معدنی کشف شده در استان بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن می باشد که از این میزان مقدار یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن مربوط ذخایر کشف شده در سال ۹۶ که معادل بالغ بر یک درصد از ذخایر کل مواد معدنی کشف شده می باشد .

میرشکار افزود: از کل میزان ذخیره کشف شده در سال ۹۶، مواد معدنی فلزی ۳۹ درصد، مواد معدنی غیرفلزی ۱۱.۵ درصد، مواد معدنی سنگ های تزئینی و نما ۲۵ درصد و مواد معدنی مصالح ساختمانی ۲۴.۵ درصد را شامل می شوند.