به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظایف نهادها و دستگاه‌های دولتی برای اجرای قانون در حوزه فعالیت‌های خود در کشور اظهار داشت: سازمان اوقاف همین که به درستی سنت الهی وقف را ترویج و به نیات واقفان عمل می‌کند و تکالیف قانونی و شرعی‌اش را انجام می‌دهد، این خود کمک بزرگی به مردم و دولت خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی در ترویج سنت حسنه وقف تصریح کرد: مجلس می‌تواند نقش زیادی در گسترش و تعمیق سنت الهی وقف در سطح جامعه داشته باشد؛ چرا که مجلس قانون‌گذار است؛ اما اگر اوقاف احساس می‌کند که نیاز به قانون‌گذاری وجود دارد، قوه مقننه این آمادگی را دارد تا در این امر به وقف کمک و از آن حمایت کند.

وی ادامه داد: در شهرستان ما حوزه اوقاف گسترده است و سازمان اوقاف مدعی وقفی بودن برخی از جاها است، مردم هم در برخی از جاها این ادعا را قبول ندارند و اظهار می‌کنند که وقفی نیست و در این خصوص از آقای محمدی نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف درخواست کرده‌ام که گروهی را به حوزه انتخابیه اعزام و نظرات مردم را هم مورد توجه قرار دهند.

وی اضافه کرد: آنها باید استدلال‌های مردم را بشنوند و نظر شرعی بدهند که آیا این وقف درست است یا حرف مردم که اعتراض به این وقف دارند. اگر این کار اتفاق بیفتد و در صورتی که این امر متکی بر دقت شرعی باشد، آن هم در حوزه وقف که در آن باید حق‌الناس و حق و حقوق واقف هم رعایت شود برای اتخاذ تصمیمات بعدی کار آسان‌تر خواهد بود و کار مسئولان را هم راحت‌تر می‌کند.

انتهای پیام/