به گزارش پایگاه خبری ربیع،کمپانی اچ تی سی گزارش مالی سه ماهه اولیه ۲۰۱۸ خود را منتشر کرد. در این بازه زمانی اچ تی سی به سوددهی رسیده است که دلیل آن فروش بخشی از این شرکت به گوگل است . سوددهی اچ تی سی پس از ۳ سال صورت پذیرفته است.

تیم توسعه اچ تی سی در گذشته نه چندان دور به شرکت گوگل پیوست. برای انعقاد این قرارداد گوگل مبلغی معادل با ۱.۱ میلیارد دلار را به این کمپانی تایوانی پرداخت کرد. به وسیله این قرارداد صدها مهندس نرم افزار و سخت افزار به تیم گوگل اضافه شدند.

انتظار می رود در محصولات آینده سری پیکسل بهبودهای زیادی را شاهد باشیم. بر اساس گزارش مالی اچ تی سی این شرکت در سه ماهه اولیه ۲۰۱۸ موفق به کسب ۷۱۰ میلیون دلار سود شده است که رقم قابل توجهی برای این کمپانی محسوب می شود.

این برند تایوانی در سال مالی ۲۰۱۷ بدترین عملکرد را داشت. اچ تی سی در سال مالی ۲۰۱۷ نزدیک به ۵۸۰ میلیون دلار ضرر کرده بود. سوددهی اچ تی سی در سه ماهه اولیه ۲۰۱۸ علاوه بر بهبود وضعیت این شرکت در بازارهای مالی باعث می شود که هزینه های عملیاتی آن در آینده کاهش پیدا کند.

با توجه به فروش تیم توسعه گوشی های هوشمند این شرکت به گوگل، اچ تی سی نمی تواند در این بخش از بازار عملکرد فوق العاده ای از خود نشان دهد. با این وجود این برند بر روی بخش واقعیت مجازی تمرکز کرده است که منطقی به نظر می رسد.

اچ تی سی در سه سال گذشته وضعیت مناسبی را در بازار گوشی های هوشمند تجربه نکرده که ضرردهی آن را در پی داشته است. با این وجود بخش واقعیت مجازی این کمپانی با رشد روبه‌رو بوده است.

اچ تی سی در ۲۳ مه از پرچمدار آینده خود رونمایی خواهد کرد. بر اساس شایعات این دستگاه U12 پلاس نام دارد و از نمایشگر با نسبت تصویر ۱۸:۹ و پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ بهره می برد