«بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تبارک و تعالی: «الذین امنوا و هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله باموالهم و انفسهم اعظم درجه عندالله و اولئک هم الفائزون»

«کسانی که ایمان آوردند و در راه خدا هجرت کردند و در راه خدا با مالها و جانهایشان به جهاد پرداختند. بزرگ درجه و مرتبه‌ای نزد خدا دارند و هم ایشان رستگارند.

با سلام و درود به پیشگاه قطب عالم امکان ختم الاولیاء و المعصومین حضرت بقیه‌الله الاعظم، ارواح العالمین له فداه. و بر نائب معظمش حضرت امام خمینی. و با سلام و درود بر سلحشوران طریق حق و عدالت وبا سلام و درود بر شهیدان پاک باخته لقاء پروردگار. و با سلام بر امت شهید پرور اسلام و ایران و خانواده‌های شهدا.

شهادت کلمه شیرینی است که گام‌های خالص و قلب‌های پاک هستی آن را درمی‌یابد و واقعاً چه شیرین است در خون غلتیدن در محضر او و برای او و در راه او، که شیرینی آن را خلصاء از ابرار ادراک می‌کنند و بس. و چقدر فکر باید کوتاه باشد که شهادت را رفتن محسوب کند شهادت عین هستی و هست شدن است. این چه شوری است که اصحاب اباعبدالله الحسین در شب عاشورا تا صبح به ذکر و مناجات و قرآن و شادی کردن مشغول بودند.

و شما ای پدر و مادر عزیز و مهربانم که اگر خاک کف پایتان را بر چشم بمالم جا دارد. شمایی که رضایتشان در برابرش رضایت حق تعالی است شما از این عبد حقیر و فرزند کوچک زشتی‌ها و خطاکاری‌ها و اهانت مشاهده کرده‌اید که من عاجزانه از شما طلب بخشش می‌کنم و شما ای خواهران و برادرانم از شما نیز برای خطارکاری‌ها و جسارت‌هایی که به وجود شما کردم عذرمی‌خواهم. ای خواهرانم باید الگوی زن اسلام باشید و هر چه می‌توانید در این راه بکوشید با عبادت‌هایتان و حجابتان و …

و شما ای برادرانم سعی کنید که همیشه در فکر جلب رضای محبوب عالم باشید و همچون عزیزانی که جان خویش را در راه اسلام عزیز فداکاری کردند در راه او تلاش کنید در جنگ و مبارزه، عبادت و خودسازی، کسب معارف و معالم و عمل به آن و تقویت تقوی و اخلاص و ایمان در وجود خویشتن که راه سعادت در دنیا و آخرت همین است و بس.

و از کلیه خانواده شهدا می‌خواهم این عید ضعیف را عفو کنند زیرا نتوانستم آنطور که شایسته بود انجام وظیفه کنم و در این راه کوتاهی‌های بسیار داشتم و جداً خجالت می‌کشم از اینکه شما عزیزان خویش را برای اسلام عزیز فدا کردید ولی ما در این راه خطیر مسامحه و سهل‌انگاری داشتیم …

و شما ای دوستان و خانواده محترم از شما هم می‌خواهم که واقعاً پیرو آن ولایت خاصه حضرت بقیه الله الاعظم که به امام عزیز سپرده شده باشید و مرا بخاطر تمام خطاکاری‌هایی که از من مشاهده کرده‌اید ببخشید.