به گزارش پایگاه خبری ربیع، هفته قبل جیم کلر، طراح ارشد پردازنده‌های AMD این کمپانی را ترک کرد تا به راجاکودوری در اینتل ملحق شود. حالا یکی دیگر از چره های کلیدی این کمپانی پیوستن خود را به اینتل را تأیید کرده است.

شاید اسم «کریس هوک» به اندازه راجاکودوری و جیم کلر برایتان آشنا نباشد، او مرد پشت پرده برنامه های AMD بود و نقش کلیدی در عرضه بسیاری از محصولات این کمپانی داشت. هوک ۱۷ سال پیش به ATI ملحق شد که بعدتر به تصاحب AMD درآمد. تا پیش از جدایی هوک از AMD، او در سمت سرپرست ارشد بازاریابی جهانی کار می‌کرد که بعدتر سرپرست بازاریابی Radeon Software جایگزین او شد. آقای هوک طی سال‌های اخیر در اغلب مراسم رونمایی AMD از محصولات جدید این کمپانی بر روی سن می رفت و به معرفی و تشریح آنها می‌پرداخت.

حالا هوک در اینتل عهده دار سمت «سرپرست بازاریابی پردازنده‌های گرافیکی مجزا و فناوری‌های بصری» است که بیش هر چیز دیگری، جدیت اینتل در دنبال کردن اهداف این کمپانی در زمینه پردازنده‌های گرافیکی مجزا را نشان می‌دهد. تغییرات رخ داده طی ماه‌های اخیر نوید عصر تازه‌ای را می‌دهد و ممکن است اینتل به طور جد به دنبال رقابت با گرافیک‌های انویدیا و AMD باشد. هم اکنون اینتل دست کم دو مدیر ارشد بخش گرافیک AMD را به استخدام خود در آورده است تا بر روی پیشبرد اهداف این کمپانی کار کنند. چه کسی می‌داند، شاید ظرف سال‌های پیش رو شاهد رقابت پردازنده‌های گرافیکی مجزا اینتل با GeForce انویدیا و AMD Radeon بودیم.