به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، مسعود رضایی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: وقف به معنی بخشش، یاری و کمک است و کلمه پر معنایی در فرهنگ دینی و اخلاقی است و در واقع همگان می‌توانند از منفعت وقف در زمان های طولانی استفاده کنند.

وی با اشاره به لزوم سوق دادن نیات موقوفات به نیازهای جدید افزود: هر نگاهی امروز در جامعه به سمت اشتغال برود، به ثواب نزدیک‌تر است. چرا که یکی از مهمترین مشکلات جامعه نبود اشتغال است. بنابراین اگر کسانی که سرمایه در اختیار دارند، در زمینه ایجاد اشتغال سرمایه‌گذاری کنند، خود به خود فرصت ازدواج و مسکن جوانان فراهم می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره حمایت‌های مجلس از موقوفات کوچک یادآور شد: مجلس تنها می‌تواند به عنوان عامل پشتیبانی‌کننده و تسریع‌کننده موانع و مشکلات اداری و ساختاری بر سر راه واقفان را بردارد و با این اقدام به توسعه ملی کمک کند.

رضایی گفت: هم‌اکنون اموال و موقوفات زیادی در اختیار سازمان اوقاف قرار دارد و اگر متولیان این سازمان با رویکرد خدماتی بهتر وارد شوند، می‌توانند از ظرفیت وقف در حمایت از تولید ملی بیشتر بهره ببرند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف همیشه وظیفه خود را انجام می‌دهد اما لازم است بیشتر به وظایف قانونی خود عمل کنند و توجه به منافع شخصی و تشکیلاتی کمرنگ‌تر شود و در مقررات خود تجدید نظر کنند.

انتهای پیام/