به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: افراط گرایی مذهبی از پیروان هیچ مذهبی چه شیعه و چه سنی پذیرفته نیست و هیچ انسانی را نمی توان با دشنام به راه راست هدایت کرد.

رضا معممی مقدم در دومین همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی سیستان و بلوچستان در زاهدان افزود: نباید اجازه دهیم خواستگاه مجالس افراط گری شیعه و سنی در جامعه نهادینه شود.

وی بیان کرد: تاثیرگذاری هیات های مذهبی در جامعه ایجاب می کند که از این سرمایه مهم در ارتقاء سطح سلامت اجتماعی بهتر و بیشتر استفاده شود .

مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امروز یکی از کارکردهای هیات های مذهبی تقویت عرق ملی و مذهبی است و اعتماد ملی از بستر رفتار مومنانه شکل گرفته در مجالس عزاداری به وجود می آید .

وی ادامه داد: موسیقی و نشاط اجتماعی از بستر دین قابل به وجود آمدن است .

مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: به غیر از عزاداری خارج از ساعت و بلندی صدای مجالس بقیه آسیب های عزاداری به زیر ۱۰ درصد رسیده است .

معممی مقدم اظهارداشت: ستاد ساماندهی شئون فرهنگی هدایت گری و سیاست گذاری هیات های مذهبی را برعهده دارد .

وی با تاکید برحرکت در مسیر وحدت افزود: وی بیان کرد: ازدیاد مناسک آیینی سبب ضربه زدن به اجرای مناسبت های مذهبی می شود .

مدیر کل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اربعین فقط برای امام حسین(ع) و بیان واقعیت های این واقعه مطرح شده است و نمی توان برای مناسک دینی معادل سازی کرد .

وی با تاکید بر تقویت هیات های قرآنی تصریح کرد: قرآن در همه زمان ها فصل مشترک برادران شیعه و سنی بوده است بر این اساس باید هیات های قرآنی را در جامعه تقویت کنیم .

مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: مجالس عزاداری مقدمه ای برای فهمیدن ابعاد وجودی امام حسین(ع) و فلسفه قیام عاشورا است