به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، «امام منذر چلنگا» قاری اهل اسلوونی و شرکت‌کننده در سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم درخصوص حضورش در این مسابقات گفت: اولین‌بار است که به ایران می‌آیم و در مسابقات شرکت می‌کنم. در حال حاضر ۳۲ سال سن دارم و از ۱۶ سالگی قرآن قرائت را آغاز و با قرآن، مأنوس شدم. همچنین پدرم امام جماعت مسجد بود و وی در گرایش ما به قرآن کریم تأثیر داشت. در حال حاضر خودم هم امام جماعت هستم و به تحصیل علوم دینی مشغولم.

وی با اشاره به کیفیت مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: هماهنگی‌ها و اجرای برنام‌های مسابقات بسیار منظم بود و از این حیث این رقابت‌ها جزء بهترین‌ها است. من تاکنون به ایران نیامده بودم، اما دوستانی که دارم پیش از این از مسابقات ایران بسیار تعریف کرده بودند و من هم بابت این میزبانی تشکر می‌کنم.

این قاری قرآن با اشاره به شعار مسابقات مبنی بر «یک کتاب، یک امت»، تصریح کرد: ما باید هدفمان را بسیار بلند در نظر داشته باشیم. همین که کتاب، امت و رسول واحد داریم، باید باعث وحدت ما مسلمان‌ها شود. ما باید زندگی دنیایی خود را طوری بچینیم که باعث رضای خداوند شود و هدف نهایی ما باید بهشت و رضوان خدا باشد. تمام زندگی مسلمان‌ها باید برای رسیدن به این هدف باشد.

چلنگا با بیان اینکه وقتی هدف ما خدا باشد، خداوند نیز اتحاد و رحمت خود را به ما می‌دهد، گفت: اگر ما برای خدا کار نکنیم، به اتحاد نمی‌رسیم، تا وقتی کارها برای خدا نباشد وحدت مقابل دشمنان به وجود نمی‌آید، باید برای خدا کار کنیم تا وحدت بین ما به وجود آید. من در کودکی که در بوسنی بودم ایران را از انقلابش می‌شناختم و خیلی آرزو داشتم که بتوانم ایران را ببینم. اکنون بعد از ۲۰ سال آرزوی من به تحقق پیوسته و ایران را از نزدیک دیدم و لذت می‌برم که در این فضا هستم.

انتهای پیام/